dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Jílková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:36:34Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:36:34Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42561 | |
dc.description.abstract | Tématem bakalářské práce je rozvoj samostatnosti dítěte v předškolním věku. Samostatnost patří mezi velice důležitou schopnost člověka, která mu napomáhá přežít. Může se zdát, že se v dnešní době vytrácí vedení dětí k jejich samostatnosti již v raném věku. Proto je v teoretické části zmíněn historický pohled na dítě, samostatnost dítěte v jeho aktuální vývojové fázi a samostatnost dítěte ovlivněná výchovným stylem. V poslední části se zmiňuji o samostatnosti dítěte z hlediska alternativního přístupu v mateřské škole a sice v Montessori mateřské škole a v mateřské škole řídící se programem Začít spolu. V praktické části je naplňován připravený program na rozvoj samostatnosti dětí v době přípravy na školu v přípravné třídě otevřené při základní škole. Program inspirovaný výsledky dotazníku, který zodpověděly učitelky prvních tříd základní školy a je realizován jako akční výzkum. Závěrečnou činností byl rozhovor s učitelkami, které dostaly děti z předškolní třídy do prvního ročníku. Ty se snažily popsat míru dětské samostatnosti, schopnost rychlé socializace, pozornost a vnímavost v hodinách. | cze |
dc.format | 55 s. (93 595 znaků) | |
dc.format | 55 s. (93 595 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | samostatnost | cze |
dc.subject | dítě v předškolním věku | cze |
dc.subject | program | cze |
dc.subject | independence | eng |
dc.subject | a preschool aged child | eng |
dc.subject | programme | eng |
dc.subject | scheme | eng |
dc.title | Rozvoj samostatnosti dítěte jako součást přípravy na školu | cze |
dc.title.alternative | Developing child's independence as a part of the preparation for school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58532 | |
dc.description.abstract-translated | The focal point of this bachelor thesis is the development of independence in a preschool aged child. The independence, per se, is a crucial part of one's skills as it facilitates the survival. Nowadays, it might seem as if leading children to independence from an early age was ceasing to exist. It is because of that, that in the practical part, the historical outlook on a child and their independence in a particular development stage and the impact of different upbringing methods on the phenomena, are acknowledged. The ultimate part of this work then, illustrates the independence of a child from the viewpoint of alternative methods - as applied in Montessori kindergartens and institutions following the principles of "Začít spolu" (in English also referred to as the "Step by Step" programme). In the practical part, a formerly established scheme is put into practice. More specifically, a scheme inspired by the results of a questionnaire, responded to by first grade teachers and completed as an action research. The very last task addressed in this thesis, is an interview with teachers that became a part of the experiment by later accommodating the children from the preschool programme in their first grades. These professionals were to describe the amount of the children's independence, their ability to socialize quickly, attention span and perception in classes. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Lietavcová, Martina | |