dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Hlavínová, Bára | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:36:38Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:36:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42564 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je zjistit, jak pedagogové základních škol vnímají nesezdané soužití obecně a jak vnímají alternativní formy rodinných svazků u svých žáků. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rodiny, manželství a nesezdaného soužití. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu, který je realizován formou rozhovorů. Hlavní výzkumnou otázkou je: Jaký předpokládají vliv nesezdaného soužití na dítě pedagogové a jaký již ne? Výzkumný soubor tvoří učitelky základních škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že učitelky základních škol nesezdané soužití neodsuzují, ale většina zastává spíše tradiční model rodinného uspořádání. Učitelky se shodují, že pokud rodina vytváří pro dítě pocity bezpečí, jistoty, sounáležitosti a láskyplné vztahy, již není rozhodující, v jakém svazku partneři žijí. Dále z výsledků výzkumu vyplynulo, že dle pedagogů může mít nesezdané soužití vliv na dítě, zejména na dítě staršího školního věku. Dle pedagogů má nesezdané soužití vliv na psychiku, objevuje se zhoršení prospěchu a výchovné problémy. Dítě mladšího školního věku si nesezdané soužití rodičů ani neuvědomuje a nemá na něj negativní vliv, pokud jde o harmonické soužití. | cze |
dc.format | 53 s. | |
dc.format | 53 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | manželství | cze |
dc.subject | nesezdané soužití | cze |
dc.subject | rodiče | cze |
dc.subject | dítě na základní škole | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | marriage | eng |
dc.subject | unmarried cohabitation | eng |
dc.subject | parents | eng |
dc.subject | child in primary school | eng |
dc.title | Pohledy pedagogů základních škol na nesezdané soužití | cze |
dc.title.alternative | Views of primary school teachers on unmarried cohabitation | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58547 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the bachelor's thesis is to find out how primary school teachers perceive unmarried cohabitation in general and how they perceive alternative forms of family ties in their pupils. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic concepts related to family, marriage and unmarried cohabitation. The practical part presents the results of qualitative research, which is carried out in the form of interviews. The main research question is: What are the effects of unmarried cohabitation on the child that educators anticipate and what are they not? The research group consists of primary school teachers. The results of the research showed that primary school teachers do not condemn unmarried cohabitation, but most support the traditional model of family organization. Teachers agree that if the family creates feelings of security, security, belonging and loving relationships for the child, it is no longer decisive in which union the partners live. Furthermore, the results of the research showed that according to teachers, unmarried cohabitation can have an effect on the child, especially on a child of older school age. According to educators, unmarried cohabitation has an effect on the psyche, there is a worsening of benefits and educational problems. A child of younger school age is not even aware of the unmarried cohabitation of his parents and does not have a negative effect on him in terms of harmonious cohabitation. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Najmonová, Marie | |