Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorHlavínová, Bára
dc.date.accessioned2024-03-12T07:36:38Z
dc.date.available2024-03-12T07:36:38Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42564
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit, jak pedagogové základních škol vnímají nesezdané soužití obecně a jak vnímají alternativní formy rodinných svazků u svých žáků. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rodiny, manželství a nesezdaného soužití. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu, který je realizován formou rozhovorů. Hlavní výzkumnou otázkou je: Jaký předpokládají vliv nesezdaného soužití na dítě pedagogové a jaký již ne? Výzkumný soubor tvoří učitelky základních škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že učitelky základních škol nesezdané soužití neodsuzují, ale většina zastává spíše tradiční model rodinného uspořádání. Učitelky se shodují, že pokud rodina vytváří pro dítě pocity bezpečí, jistoty, sounáležitosti a láskyplné vztahy, již není rozhodující, v jakém svazku partneři žijí. Dále z výsledků výzkumu vyplynulo, že dle pedagogů může mít nesezdané soužití vliv na dítě, zejména na dítě staršího školního věku. Dle pedagogů má nesezdané soužití vliv na psychiku, objevuje se zhoršení prospěchu a výchovné problémy. Dítě mladšího školního věku si nesezdané soužití rodičů ani neuvědomuje a nemá na něj negativní vliv, pokud jde o harmonické soužití.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrodinacze
dc.subjectmanželstvícze
dc.subjectnesezdané soužitícze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectdítě na základní školecze
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectmarriageeng
dc.subjectunmarried cohabitationeng
dc.subjectparentseng
dc.subjectchild in primary schooleng
dc.titlePohledy pedagogů základních škol na nesezdané soužitícze
dc.title.alternativeViews of primary school teachers on unmarried cohabitationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58547
dc.description.abstract-translatedThe aim of the bachelor's thesis is to find out how primary school teachers perceive unmarried cohabitation in general and how they perceive alternative forms of family ties in their pupils. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic concepts related to family, marriage and unmarried cohabitation. The practical part presents the results of qualitative research, which is carried out in the form of interviews. The main research question is: What are the effects of unmarried cohabitation on the child that educators anticipate and what are they not? The research group consists of primary school teachers. The results of the research showed that primary school teachers do not condemn unmarried cohabitation, but most support the traditional model of family organization. Teachers agree that if the family creates feelings of security, security, belonging and loving relationships for the child, it is no longer decisive in which union the partners live. Furthermore, the results of the research showed that according to teachers, unmarried cohabitation can have an effect on the child, especially on a child of older school age. According to educators, unmarried cohabitation has an effect on the psyche, there is a worsening of benefits and educational problems. A child of younger school age is not even aware of the unmarried cohabitation of his parents and does not have a negative effect on him in terms of harmonious cohabitation.eng
dc.date.accepted2020-08-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNajmonová, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam