Komparace tradičních českých škol s alternativním programem vzdělávání Začít spolu
Abstrakt
Závěrečná práce se věnuje komparaci tradičních českých škol a škol využívající
alternativní program Začít spolu. Cílem práce je seznámit s pohledy tradiční školy
a alternativního programu Začít spolu na strukturu vyučování, prostory, kde výuka
probíhá, spolupráci dětí, učitelů a rodiny. Dále je cílem porovnat jednotlivé rozdíly mezi
školami pomocí dotazníku. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce
představí samotný program "Začít spolu" a bude představeno využívání tohoto
programu v rámci ČR. Vymezena budou základní specifika tohoto programu, jako je
sebehodnocení, centra aktivit. Text se bude zabývat i školou tradiční.
V praktické části se práce zaměří na vybrané školy tradiční a ty, které využívají
alternativní program, a bude porovnáno, jak práci ve škole hodnotí učitelé v závislosti
na zkušenostech a názorech. Stěžejní metodou výzkumu bude dotazníkové šetření.