dc.contributor.advisor | Žlábková, Iva | |
dc.contributor.author | Horváth, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:38:33Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:38:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42633 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce Postoje žáků 1. ročníků středních škol k hodnocení se zabývá postojem žáků středních škol a středních odborných škol k hodnocení v prvním ročníku vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou.
V teoretické části je v první řadě charakterizován žák střední školy a středního odborného vzdělávání, poté období adolescence a jeho vliv na žáka. Dále proces hodnocení, funkce hodnocení a formy hodnocení, které jsou používány ve vyučování. Také je zde věnována pozornost dnešní problematice, zda klasifikovat známkou nebo slovním hodnocením. V teoretické části pak také zmíním, zda souvisí hodnocení s psychikou dítěte a v poslední řadě se věnuji metodám školního hodnocení.
Empirická část je tvořena výzkumem pomocí, kterého se snažím zjistit, jaké jsou postoje žáků prvních ročníků středních škol k hodnocení. Šetření bylo provedeno formou elektronického dotazníku. Dotazník je stručný, poskytuje přesné a rychlé vyhodnocení, včetně srovnání získaných informací. Výsledky jsou zaznamenány procentuálně v grafickém zobrazení a zároveň převedeny do přehledných tabulek, doplněných patřičnými komentáři. Výsledky dotazovaných žáků, informují o tom, jak se změnil jejich postoj k hodnocení, zda jim hodnocení vyhovuje, co je motivuje k lepším výsledkům, jaké formy hodnocení preferují atd. | cze |
dc.format | 50 s. | |
dc.format | 50 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Hodnocení | cze |
dc.subject | žák střední školy | cze |
dc.subject | výzkum | cze |
dc.subject | klasifikace | cze |
dc.subject | slovní hodnocení. | cze |
dc.subject | Evaluation | eng |
dc.subject | student high school | eng |
dc.subject | research | eng |
dc.subject | classification | eng |
dc.subject | verbal assessment. | eng |
dc.title | Postoje žáků 1. ročníků středních škol k hodnocení | cze |
dc.title.alternative | Attitudes of 1st grade secondary school students to evaluation | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58964 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis pupils ' Attitudes 1. grades of secondary schools to the assessment deals with the position of the pupils of secondary schools and secondary vocational schools to the evaluation in the first year of teaching. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. In the theoretical part is primarily characterized by a pupil of the high school and secondary vocational education, after the period of adolescence and its effect on the pupil. Furthermore, the process of evaluation, functions of evaluation and evaluation forms, which are used in the classroom. Also attention is paid to today's issues, whether graded or verbal evaluation. In the theoretical part then also I will mention, whether related to the evaluation of the child's psyche and in the last row is devoted to the methods of school evaluation.
The empirical part consists of a research of the help, I'm trying to find out what are the attitudes of the pupils of the first grades of secondary schools for the evaluation. The investigation was carried out in the form of an electronic questionnaire. The questionnaire is brief, it provides accurate and fast evaluation, including a comparison of the information obtained. The results are recorded in percentage terms in graphical view and at the same time transferred to clear tables, supplemented by appropriate comments. The results of the interviewed pupils report on how it changed their attitude towards evaluation, whether the evaluation meets, what motivates them to better results, what forms of assessment they prefer, etc. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Krninský, Luboš | |