Spolupráce mateřské a základní školy při přípravě předškolních dětí na vstup do základní školy.
Abstrakt
Tématem bakalářské práce je Spolupráce mateřské a základní školy při přípravě předškolních dětí na vstup do základní školy. Úkolem předškolního vzdělávání je dát dítěti kvalitní základy pro další vzdělávání a připravit na úspěšný vstup do základní školy. K tomu, aby byl přechod dítěte z mateřské školy na základní školu plynulý, je zapotřebí spolupráce mezi oběma školskými zařízeními. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá významem předškolního vzdělávání, osobností předškolního pedagoga, výchovou a vzděláváním dítěte před nástupem do základní školy, rodinou a spoluprací rodiny s mateřskou školou, adaptací dítěte z mateřské školy na první stupeň školy základní, vývojem předškolního dítěte a otázkou školní zralosti. Dále pak potřebami dítěte v první třídě, rolí školáka, emočními problémy školáků a učitelem na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zaměřena na zmapování spolupráce v mateřských, základních a malotřídních školách Plzeňského regionu. Pro výzkumné šetření byl použit kvalitativní výzkum. Šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Participanty byly učitelky z mateřských a základních škol Plzeňského kraje.