Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrušková, Martina
dc.contributor.authorShonová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-03-12T07:38:55Z
dc.date.available2024-03-12T07:38:55Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42646
dc.description.abstractBakalářská práce ve své teoretické části představuje téma první pomoci v legislativní rovině a dále nabízí zásady první pomoci při akutních komplikacích vybraných chronických onemocněních a úrazech. Zásady jsou přizpůsobeny roli vyučujícího dětí předškolního věku. Praktická část práce shrnuje výsledky dotazníkového šetření 144 vyučujících mateřských škol, zejména jižní oblasti České republiky a zjišťuje, na jaké úrovni jsou znalosti v oblasti poskytování první pomoci dětem u pedagogů mateřských škol. Na základě těchto odpovědí se ukázalo, že lepší povědomí o správném poskytování první pomoci podle aktuálních doporučení měli respondenti s délkou praxe do 21 let (průměrná úspěšnost testu 67,5 % a 67,7 %) oproti skupině vyučujících s praxí delší než 21 let (průměrná úspěšnost testu 62,8 %), či že respondenti zvládají poskytnout první pomoc spíše při úrazových stavech (např. pád z výšky či popálení) než při komplikacích chronických onemocněních (např. při alergii či epilepsii). Dále se šetřením ukázalo, že ne všichni pedagogové jsou v oblasti poskytování první pomoci pravidelně školeni.cze
dc.format61 s. (+9)
dc.format61 s. (+9)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPedagogcze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectúrazcze
dc.subjectchronické onemocněnícze
dc.subjectpředškolní děticze
dc.subjectTeachereng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectinjuryeng
dc.subjectchronic deseaseeng
dc.subjectpreschool childreneng
dc.titleÚroveň znalostí první pomoci u učitelů mateřských školcze
dc.title.alternativeKindergarten teachers' knowledge of first aideng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag59319
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis in its theoretical part presents the topic of first aid at the legislative level and also offers the principles of first aid in acute complications of selected chronic diseases and injuries. The principles are adapted to the role of the teacher of preschool children. The practical part of the work summarizes the results of a questionnaire survey of 144 teachers of kindergartens, especially in the southern part of the Czech Republic and finds out what is the level of knowledge in the field of providing first aid to children by kindergarten teachers. Based on these responses, it turned out that respondents with less than 21 years of experience (average test success rates of 67,5% and 67,7%) were more aware of the correct provision of first aid according to current recommendations than the group of teachers with more than 21 years of experience (average success rate of the test 62,8%), or that the respondents manage to provide first aid for injuries (e.g. falls from a height or burns) rather than for complications of chronic diseases (e.g. allergies or epilepsy). Furthermore, the survey showed that not all teachers are regularly trained in first aid.eng
dc.date.accepted2020-06-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZávodská, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam