dc.contributor.advisor | Hrušková, Martina | |
dc.contributor.author | Shonová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:38:55Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:38:55Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42646 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce ve své teoretické části představuje téma první pomoci v legislativní rovině a dále nabízí zásady první pomoci při akutních komplikacích vybraných chronických onemocněních a úrazech. Zásady jsou přizpůsobeny roli vyučujícího dětí předškolního věku. Praktická část práce shrnuje výsledky dotazníkového šetření 144 vyučujících mateřských škol, zejména jižní oblasti České republiky a zjišťuje, na jaké úrovni jsou znalosti v oblasti poskytování první pomoci dětem u pedagogů mateřských škol. Na základě těchto odpovědí se ukázalo, že lepší povědomí o správném poskytování první pomoci podle aktuálních doporučení měli respondenti s délkou praxe do 21 let (průměrná úspěšnost testu 67,5 % a 67,7 %) oproti skupině vyučujících s praxí delší než 21 let (průměrná úspěšnost testu 62,8 %), či že respondenti zvládají poskytnout první pomoc spíše při úrazových stavech (např. pád z výšky či popálení) než při komplikacích chronických onemocněních (např. při alergii či epilepsii). Dále se šetřením ukázalo, že ne všichni pedagogové jsou v oblasti poskytování první pomoci pravidelně školeni. | cze |
dc.format | 61 s. (+9) | |
dc.format | 61 s. (+9) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Pedagog | cze |
dc.subject | první pomoc | cze |
dc.subject | úraz | cze |
dc.subject | chronické onemocnění | cze |
dc.subject | předškolní děti | cze |
dc.subject | Teacher | eng |
dc.subject | first aid | eng |
dc.subject | injury | eng |
dc.subject | chronic desease | eng |
dc.subject | preschool children | eng |
dc.title | Úroveň znalostí první pomoci u učitelů mateřských škol | cze |
dc.title.alternative | Kindergarten teachers' knowledge of first aid | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 59319 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis in its theoretical part presents the topic of first aid at the legislative level and also offers the principles of first aid in acute complications of selected chronic diseases and injuries. The principles are adapted to the role of the teacher of preschool children. The practical part of the work summarizes the results of a questionnaire survey of 144 teachers of kindergartens, especially in the southern part of the Czech Republic and finds out what is the level of knowledge in the field of providing first aid to children by kindergarten teachers. Based on these responses, it turned out that respondents with less than 21 years of experience (average test success rates of 67,5% and 67,7%) were more aware of the correct provision of first aid according to current recommendations than the group of teachers with more than 21 years of experience (average success rate of the test 62,8%), or that the respondents manage to provide first aid for injuries (e.g. falls from a height or burns) rather than for complications of chronic diseases (e.g. allergies or epilepsy). Furthermore, the survey showed that not all teachers are regularly trained in first aid. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Závodská, Radka | |