Životní styl pedagogů v mateřských školách na Českobudějovicku
Abstrakt
Životní styl je v dnešní uspěchané době velmi probírané téma, které představuje největší významnost z hlediska ovlivnění našeho zdraví. Osvojování zásad zdravého životního stylu je otázkou vzdělávání a výchovy v intencích současného poznání. Cíl této práce spočívá ve zjištění, jaký životní styl vedou pedagogové mateřských škol a jak se problematice životního stylu věnují ve své práci s dětmi, jestliže tuto nejmladší generaci mohou ovlivnit. Do výzkumu bylo zapojeno 63 pedagogů z mateřských škol, kteří odpověděli na otázky položené v dotazníku vlastní konstrukce. Dotazník byl složen z 28 otázek, které se týkaly oblastí životního stylu a práce s dětmi v mateřské škole. Výsledky byly statisticky zpracovány a následně vyhodnoceny. Provedeným výzkumem byl stanoven závěr, že učitelé mateřských škol se snaží žít zdravě, avšak ne ve všech složkách životního stylu se jim to daří. Ovšem při porovnání s podobnými studiemi bylo zjištěno, že učitelé mateřských škol si mezi ostatními profesemi vedou nejlépe, co se zdravého životního stylu týče. Uvědomují si důležitost své role při prevenci problematiky životního stylu u předškolních dětí a snaží se je vést správným směrem.