Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘepka, Emil
dc.contributor.authorSchneiderová, Nikola
dc.date.accessioned2024-03-12T07:39:00Z
dc.date.available2024-03-12T07:39:00Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42649
dc.description.abstractŽivotní styl je v dnešní uspěchané době velmi probírané téma, které představuje největší významnost z hlediska ovlivnění našeho zdraví. Osvojování zásad zdravého životního stylu je otázkou vzdělávání a výchovy v intencích současného poznání. Cíl této práce spočívá ve zjištění, jaký životní styl vedou pedagogové mateřských škol a jak se problematice životního stylu věnují ve své práci s dětmi, jestliže tuto nejmladší generaci mohou ovlivnit. Do výzkumu bylo zapojeno 63 pedagogů z mateřských škol, kteří odpověděli na otázky položené v dotazníku vlastní konstrukce. Dotazník byl složen z 28 otázek, které se týkaly oblastí životního stylu a práce s dětmi v mateřské škole. Výsledky byly statisticky zpracovány a následně vyhodnoceny. Provedeným výzkumem byl stanoven závěr, že učitelé mateřských škol se snaží žít zdravě, avšak ne ve všech složkách životního stylu se jim to daří. Ovšem při porovnání s podobnými studiemi bylo zjištěno, že učitelé mateřských škol si mezi ostatními profesemi vedou nejlépe, co se zdravého životního stylu týče. Uvědomují si důležitost své role při prevenci problematiky životního stylu u předškolních dětí a snaží se je vést správným směrem.cze
dc.format69 s. (83 661 znaků)
dc.format69 s. (83 661 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectučitelcze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectzdravícze
dc.subjectživotní stylcze
dc.subjectvýživacze
dc.subjectpohybcze
dc.subjectspánekcze
dc.subjectstrescze
dc.subjectteachereng
dc.subjectkindergarteneng
dc.subjecthealtheng
dc.subjectlifestyleeng
dc.subjectnutritioneng
dc.subjectsleepeng
dc.subjectstresseng
dc.titleŽivotní styl pedagogů v mateřských školách na Českobudějovickucze
dc.title.alternativeTeacher´s lifestyle in kindergartens in the České Budějovice regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag59418
dc.description.abstract-translatedLifestyle is a very discussed topic in today's hectic times and it is one of the greatest importance in terms of influencing our health. Learning the principles of a healthy lifestyle is a matter of education and upbringing with the intention of using current knowledge. The aim of this thesis was to find out what lifestyle teachers of kindergarten lead and how they deal with lifestyle issues in their work with children, especially if they have such a big influence of this youngest generation. Sixty-three kindergartens teachers were involved into this research, who answered the questions asked in the self-designed questionnaire. The questionnaire contained 28 questions related to lifestyle and work with children in kindergarten. The results were statistically processed and evaluated. The research concluded that kindergarten teachers try to live in a healthy way, nevertheless they do not succeed in all of the lifestyle areas. However, in comparison with similar studies was found that kindergarten teachers perform best among other professions in terms of a healthy lifestyle. They are aware how important their role in preventing lifestyle issues in preschool children is and they try to lead them the right direction.eng
dc.date.accepted2020-06-11
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýchova ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKukačka, Vladislav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam