Numerozita u hudebníků
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis spojení mezi hudbou a numerozitou, která souvisí s nesymbolickou matematikou. Zabývá se možnostmi, jakými může působit ranný intenzivní hudební trénink na matematické schopnosti, a to především na aproximální numerický systém (ANS). Aproximální numerický systém se řadí mezi tři základní matematické systémy, které tvoří základ symbolické matematiky.
Kromě možností propojení hudby a matematiky se práce věnuje i matematické úzkosti, která vzniká nejčastěji již při prvním kontaktu se školní matematikou a značně ovlivňuje rozvoji matematických schopností i u nadaných jedinců.
Tato práce předkládá nezpochybnitelné důkazy o tom, že má hudební výcvik vliv na matematické schopnosti a že by mohl být využíván k tréninku aproximálního numerického systému a díky tomu zlepšovat matematický výkon, potažmo redukovat matematickou úzkost. Ovšem hlavním cílem práce není pouze poskytnout důkazy o propojení hudby a matematiky, ale má také sloužit jako podnět k dalšímu výzkum.