dc.contributor.advisor | Plassová, Michala | |
dc.contributor.author | Votavová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:39:59Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:39:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42675 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis spojení mezi hudbou a numerozitou, která souvisí s nesymbolickou matematikou. Zabývá se možnostmi, jakými může působit ranný intenzivní hudební trénink na matematické schopnosti, a to především na aproximální numerický systém (ANS). Aproximální numerický systém se řadí mezi tři základní matematické systémy, které tvoří základ symbolické matematiky.
Kromě možností propojení hudby a matematiky se práce věnuje i matematické úzkosti, která vzniká nejčastěji již při prvním kontaktu se školní matematikou a značně ovlivňuje rozvoji matematických schopností i u nadaných jedinců.
Tato práce předkládá nezpochybnitelné důkazy o tom, že má hudební výcvik vliv na matematické schopnosti a že by mohl být využíván k tréninku aproximálního numerického systému a díky tomu zlepšovat matematický výkon, potažmo redukovat matematickou úzkost. Ovšem hlavním cílem práce není pouze poskytnout důkazy o propojení hudby a matematiky, ale má také sloužit jako podnět k dalšímu výzkum. | cze |
dc.format | 70 s. (111 829 znaků) | |
dc.format | 70 s. (111 829 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | aproximální numerický systém | cze |
dc.subject | numerozita | cze |
dc.subject | elektroencefalograf | cze |
dc.subject | intraparietální sulkus | cze |
dc.subject | hudba a mozek | cze |
dc.subject | matematická úzkost | cze |
dc.subject | approximal numerical system | eng |
dc.subject | numerosity | eng |
dc.subject | electroencephalograph | eng |
dc.subject | intraparietal sulcus | eng |
dc.subject | music and a brain | eng |
dc.subject | mathematical anxiety | eng |
dc.title | Numerozita u hudebníků | cze |
dc.title.alternative | Numerosity in musicians | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62272 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on a description of a connection between music and numerosity which is related to non-symbolic mathematics. It deals with the possibilities of how early intensive music training can affect mathematical skills, especially the approximal numerical system (ANS). Approximal numerical system ranks among three basic mathematical systems which form the basis of symbolic mathematics.
In addition to the possibilities of connecting music and mathematics, the bachelor thesis also deals with mathematical anxiety which most often arises during the first contact with school mathematics and significantly affects the development of mathematical skills in gifted individuals.
This thesis presents indisputable evidence that music training has an effect on mathematical skills and it could be used to train an approximate numerical system and thereby improve mathematical performance and as the case may be reduce mathematical anxiety. However, the main goal of this thesis is not only to provide evidence of the connection between music and mathematics but also to be used as an impulse for the further research | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-17 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Psychologie | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Psychologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mrhálek, Tomáš | |