Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlassová, Michala
dc.contributor.authorVotavová, Jana
dc.date.accessioned2024-03-12T07:39:59Z
dc.date.available2024-03-12T07:39:59Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42675
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na popis spojení mezi hudbou a numerozitou, která souvisí s nesymbolickou matematikou. Zabývá se možnostmi, jakými může působit ranný intenzivní hudební trénink na matematické schopnosti, a to především na aproximální numerický systém (ANS). Aproximální numerický systém se řadí mezi tři základní matematické systémy, které tvoří základ symbolické matematiky. Kromě možností propojení hudby a matematiky se práce věnuje i matematické úzkosti, která vzniká nejčastěji již při prvním kontaktu se školní matematikou a značně ovlivňuje rozvoji matematických schopností i u nadaných jedinců. Tato práce předkládá nezpochybnitelné důkazy o tom, že má hudební výcvik vliv na matematické schopnosti a že by mohl být využíván k tréninku aproximálního numerického systému a díky tomu zlepšovat matematický výkon, potažmo redukovat matematickou úzkost. Ovšem hlavním cílem práce není pouze poskytnout důkazy o propojení hudby a matematiky, ale má také sloužit jako podnět k dalšímu výzkum.cze
dc.format70 s. (111 829 znaků)
dc.format70 s. (111 829 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectaproximální numerický systémcze
dc.subjectnumerozitacze
dc.subjectelektroencefalografcze
dc.subjectintraparietální sulkuscze
dc.subjecthudba a mozekcze
dc.subjectmatematická úzkostcze
dc.subjectapproximal numerical systemeng
dc.subjectnumerosityeng
dc.subjectelectroencephalographeng
dc.subjectintraparietal sulcuseng
dc.subjectmusic and a braineng
dc.subjectmathematical anxietyeng
dc.titleNumerozita u hudebníkůcze
dc.title.alternativeNumerosity in musicianseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62272
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on a description of a connection between music and numerosity which is related to non-symbolic mathematics. It deals with the possibilities of how early intensive music training can affect mathematical skills, especially the approximal numerical system (ANS). Approximal numerical system ranks among three basic mathematical systems which form the basis of symbolic mathematics. In addition to the possibilities of connecting music and mathematics, the bachelor thesis also deals with mathematical anxiety which most often arises during the first contact with school mathematics and significantly affects the development of mathematical skills in gifted individuals. This thesis presents indisputable evidence that music training has an effect on mathematical skills and it could be used to train an approximate numerical system and thereby improve mathematical performance and as the case may be reduce mathematical anxiety. However, the main goal of this thesis is not only to provide evidence of the connection between music and mathematics but also to be used as an impulse for the further researcheng
dc.date.accepted2020-06-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMrhálek, Tomáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam