Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorVětrovcová, Natálie
dc.date.accessioned2024-03-12T08:42:21Z
dc.date.available2024-03-12T08:42:21Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42932
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou alternativních forem vzdělávání, konkrétně domácím a komunitním vzděláváním. První část práce objasňuje klíčové pojmy a pojednává o soudobých teoriích výchovy. Dále pojednává o výchově z hlediska filosofie a snaží se o zachycení podstaty výchovy. Dále popisuje rodinu jakožto výchovného činitele a její funkce ve výchově. Tímto způsobem je v práci popisována i škola a její funkce ve výchově. Práce zde hovoří o prvostupňovém vzdělávání. Druhá část je věnována alternativním formám vzdělávání, a to individuálnímu vzdělávání. Objasňuje tento pojem a popisuje domácí a komunitní vzdělávání ve světě a v České republice. Dále práce uvádí kladné a záporné stránky těchto forem vzdělávání. Poslední kapitoly se věnují problematice socializace dětí v rodinách, ve kterých jsou děti vzdělávány doma.cze
dc.format73 s.
dc.format73 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectteoriecze
dc.subjectfilosofiecze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectteorie výchovycze
dc.subjectfilosofie výchovycze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectškolacze
dc.subjectindividuální vzdělávánícze
dc.subjectdomácí vzdělávánícze
dc.subjectkomunitacze
dc.subjectkomunitní vzdělávánícze
dc.subjectsocializacecze
dc.subjecttheoryeng
dc.subjectphilosophyeng
dc.subjectupbringingeng
dc.subjectteachingeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjecttheory of upbringingeng
dc.subjectphilosophy of upbringingeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectschooleng
dc.subjectindividual educationeng
dc.subjecthome educationeng
dc.subjectcommunityeng
dc.subjectcommunity educationeng
dc.subjectsocializationeng
dc.titleDomácí a komunitní vzdělávánícze
dc.title.alternativeHome and community-based educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag55232
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with alternative forms of education, particularly with home education and community learning and development. The first part of the thesis defines the key terms and deals with contemporary theories of upbringing. The thesis also deals with the philosophical point of view of child's upbringing and tries to pin down the principle of upbringing. Furthermore it describes a family as a medium of child's upbringing and describes its functions. In the same way a school as an institution and its function in child's upbringing are described. The thesis discusses primary education. The second part of thesis is dedicated to alternative forms of education, mainly the individual education. The thesis explains the term individual education and describes the home and community learning and development in the Czech Republic and throughout the world. Furthermore the thesis brings up advantages and disadvantages of such forms of education. The last part deals with the children's socialization within families, which bring them up at home.eng
dc.date.accepted2020-06-18
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeErban, Vít


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam