dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Větrovcová, Natálie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:42:21Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:42:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42932 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou alternativních forem vzdělávání, konkrétně domácím a komunitním vzděláváním. První část práce objasňuje klíčové pojmy a pojednává o soudobých teoriích výchovy. Dále pojednává o výchově z hlediska filosofie a snaží se o zachycení podstaty výchovy. Dále popisuje rodinu jakožto výchovného činitele a její funkce ve výchově. Tímto způsobem je v práci popisována i škola a její funkce ve výchově. Práce zde hovoří o prvostupňovém vzdělávání. Druhá část je věnována alternativním formám vzdělávání, a to individuálnímu vzdělávání. Objasňuje tento pojem a popisuje domácí a komunitní vzdělávání ve světě a v České republice. Dále práce uvádí kladné a záporné stránky těchto forem vzdělávání. Poslední kapitoly se věnují problematice socializace dětí v rodinách, ve kterých jsou děti vzdělávány doma. | cze |
dc.format | 73 s. | |
dc.format | 73 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | teorie | cze |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | edukace | cze |
dc.subject | teorie výchovy | cze |
dc.subject | filosofie výchovy | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | individuální vzdělávání | cze |
dc.subject | domácí vzdělávání | cze |
dc.subject | komunita | cze |
dc.subject | komunitní vzdělávání | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | theory | eng |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | upbringing | eng |
dc.subject | teaching | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | theory of upbringing | eng |
dc.subject | philosophy of upbringing | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | individual education | eng |
dc.subject | home education | eng |
dc.subject | community | eng |
dc.subject | community education | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.title | Domácí a komunitní vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | Home and community-based education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 55232 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with alternative forms of education, particularly with home education and community learning and development. The first part of the thesis defines the key terms and deals with contemporary theories of upbringing. The thesis also deals with the philosophical point of view of child's upbringing and tries to pin down the principle of upbringing. Furthermore it describes a family as a medium of child's upbringing and describes its functions. In the same way a school as an institution and its function in child's upbringing are described. The thesis discusses primary education. The second part of thesis is dedicated to alternative forms of education, mainly the individual education. The thesis explains the term individual education and describes the home and community learning and development in the Czech Republic and throughout the world. Furthermore the thesis brings up advantages and disadvantages of such forms of education. The last part deals with the children's socialization within families, which bring them up at home. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-18 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Erban, Vít | |