Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.contributor.authorHůrková, Petra
dc.date.accessioned2024-03-12T08:42:24Z
dc.date.available2024-03-12T08:42:24Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42941
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou dialogu ve výchově a je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou část. Práce se zabývá tím, co je obsahem dialogů mezi vychovávanýma vychovatelem dětského domova a jak tyto dialogické rozpravy ovlivňují vzájemný vztah vychovatele a vychovávaného. Teoretická část poukazuje na vysvětlení dialogu, jeho různá pojetí a důležité aspekty. Teoretická část dále hovoří o filosofii dialogu a vysvětlení podstatných pojmů tohoto hlediska spolu se Sokratovskými dialogy. Další část je věnována představiteli dialogické filosofie Martinu Buberovi a jeho díla Já a Ty. K posledním kapitolám patří zmínka o výchově a výchově v dětském domově, dále je zde uvedena charakteristika dětského domova a profese vychovatele dětského domova. Poslední kapitola popisuje vývoj dítěte mladšího školního období, dospívání a časnou dospělost. Podstatou empirické části je smíšený výzkumný design, který obsahuje hlavní kvalitativní výzkumnou metodu polostrukturovaný rozhovor a jako doplňující kvantitativní metodu dotazník. Výzkum byl proveden v prostředí dětského domova se dvěma skupinami respondentů, a to s vychovávanými dětmi a vychovateli dětského domova. Získaná data od obou skupin respondentů jsem mohla mezi sebou porovnat a závěrem práce jsem jej mohla srovnat s odbornou literaturou.cze
dc.format184 s.
dc.format184 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdialogcze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectfilosofie dialogucze
dc.subjectdialog ve výchověcze
dc.subjectvychovatel dětského domovacze
dc.subjectdětský domovcze
dc.subjectdialogueeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectphilosophy of dialogueeng
dc.subjectdialogue in educationeng
dc.subjectchildren´s home educatoreng
dc.subjectchildren´s homeeng
dc.titleDialog ve výchověcze
dc.title.alternativeDialogue in educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56699
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the problematics of a dialogue in education and is divided into two parts - a theoretical and a practical one. The goal of this paper was to discuss what the content of the dialogue, between an educatee and a children´s home educator, is. The point was also to learn how these dialogues influence the mutual relationship of both the educator and the educatee. The theoretical part then points out on the explanation of the dialogue, it´s different conceptions and important aspects. The following chapter describes the man as a being who uses words and is endowed with speech. The theoretical part also describes the philosophy of a dialogue and explanation of important terms together with Socratic dialogues. The next part is dedicated to the representative of the philosophy of dialogue Martin Buber and to his piece of art I and Thou. Last chapters discuss in general the education in a children´s house. Furthermore a characteristics of a children´ s house and the profession of a children´s house educator is described in these chapters. The last chapter describes development of younger school-aged children, adolescence and early adulthood. The essence of the empirical part is a mixed research design, which contains the main qualitative research method - a semi-structured interview and the additional quantitative method - a questionnaire. The research of the problematics of the dialogue was carried out in a children´s house environment with two groups of respondents: the educatees and educators of the children´s house. The received data from both groups I compared to each other and in the conclusion of the paper there is a comparison of the compared data to the literature.eng
dc.date.accepted2020-06-18
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŘeháková, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam