Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorUrban, David
dc.contributor.authorVošahlíková, Iva
dc.date.accessioned2024-03-12T08:42:25Z
dc.date.available2024-03-12T08:42:25Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42945
dc.description.abstractCílem diplomové práce je formulovat jednotlivá dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování. Díky specifikaci zařízení, ve kterém pracuji jako sociální pracovnice, tj. výchovný ústav pro dívky, jehož součástí je i oddělení pro nezletilé matky s dětmi, rozeberu v práci různá dilemata spojená s prací s touto cílovou skupinou. Samotným dilematem může být otázka, zda těhotné nezletilé dívky mají být umístěné v zařízeních s ústavní výchovou, zda jsou kompetentní k péči o svoje dítě, když ještě samy jsou dětmi. Mají poruchy chování, některé z nich trpí rovněž psychiatrickými poruchami, jsou nebo byly uživatelkami drog. Mají odlišnou hodnotovou orientaci. Sociální pracovnice v institucionální výchově řeší různá dilemata, ať je to (dle Matouška): formalizace a deformalizace, profesionalizace a deprofesionalizace, normativnot a nenormativnost, pomoc a sociální kontrola, polyvalence a specializace. Dle Musila lze řešit komplexní nebo zjednodušené cíle, neutralitu či favoritismus, procedurální nebo situační přístup, materiální či nemateriální pomoc, zasáhnout či nezasáhnout. Práce bude doplněna o etické teorie, které mohou při rozhodování sociálnímu pracovníkovi pomoci.cze
dc.format84 s.
dc.format84 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectetická dilematacze
dc.subjectetické kodexycze
dc.subjectprincipycze
dc.subjectteoriecze
dc.subjectústavní a ochranná výchovacze
dc.subjectsocial workeng
dc.subjectbehavioural problemseng
dc.subjectethical dilemmaseng
dc.subjectcodes of ethicseng
dc.subjectprincipleseng
dc.subjecttheorieseng
dc.subjectconstitutional and protective education.eng
dc.titleEtická dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chovánícze
dc.title.alternativeEthical dilemmas of social working with children with malfunction of behavioureng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag58437
dc.description.abstract-translatedThe aim of the thesis is to articulate individual dilemmas in social work with children with behavioural problems. Thanks to the specification of the facility in which I work as a social worker, i.e. an educational institution for girls, which includes a unit for underage mothers with children, I will break down at work the various dilemmas associated with working with this target group. The dilemma itself may be whether pregnant underage girls should be placed in institutions of institutional education, whether they are competent to care for their child when they are still children themselves. They have behavioural problems, some of them also suffer from psychiatric disorders, are or have been drug users. They have different value orientations. Social workers in institutional education deal with various dilemmas, it is (according to Matthew): formalisation and deformation, professionalisation and deprofessionalisation, normalisation and abnormality, assistance and social control, polyvalence and specialisation. In Musil's view, complex or simplified objectives can be addressed, neutrality or favoritism, procedural or situational approach, material or non-material assistance, intervention or non-intervention. The work will be complemented by ethical theories that can help a social worker make decisions.eng
dc.date.accepted2020-06-25
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEtika v sociální prácicze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimr, Karel


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam