Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorCísařovská, Kateřina
dc.date.accessioned2024-03-12T08:56:58Z
dc.date.available2024-03-12T08:56:58Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43090
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na význam pohybu předškolních dětí se zrakovým postižením. Cílem práce je vylíčení pohledu pedagogických pracovníků na význam zdravého pohybu u dětí se zrakovými limity v předškolním vzdělávání, včetně provedené komparace s postoji rodičů těchto dětí. Dílčím cílem je odhalit, jakým způsobem a do jaké míry se kurikulum mateřské školy pro zrakově postižené věnuje významu zdravého pohybu, včetně návyků a postojů. V práci jsou představeny základní pojmy vztahující se k dítěti předškolního věku: zrakové postižení, charakteristika dítěte se zrakovým postižením, různá specifika vývoje, předškolní vzdělávání a pohyb. V rámci kvalitativní výzkumné strategie prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů výzkumné šetření detailně popisuje tři kategorie: zaměření pohybových a zájmových aktivit, specifika rozvoje motoriky a význam pohybu u dětí se zrakovým postižením. Nalezli jsme také podobnosti a rozdíly v názorech učitelů a rodičů šetřeného vzorku a došli jsme k závěru, že obě skupiny se shodují na tom, že pohyb hraje významnou roli v životě dětí se zrakovými limity. Zajímavé je, že důvody, proč je pohyb důležitý, se mírně liší. Poznatky o zdravém pohybu jsou zachyceny v některých částech kurikulárních dokumentů a zhodnotili jsme je jako rozsáhlé. Výsledkem práce je popis těchto zjištěných skutečností a odhalení důležitosti zdravého pohybu právě u těchto dětí. Práce může posloužit jednak jako zpětná vazba pro případné úpravy v kurikulárních dokumentech v institucích pro osoby se zrakovými problémy, dále jako pomoc pro pedagogy a studenty pedagogických fakult, aby si vytvořili představu o důležitosti pohybu dětí s postižením zraku, a mohli je nasměrovat k žádoucím pohybovým návykům a postojům, tolik potřebných pro jejich budoucí život.cze
dc.format70 s.
dc.format70 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpohybová výchovacze
dc.subjectzdravý pohybcze
dc.subjectvýznam pohybucze
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectvývoj dětí se zrakovým postiženímcze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectkurikulární dokumentycze
dc.subjectphysical educationeng
dc.subjecthealthy movementeng
dc.subjectthe importance of movementeng
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.subjectdevelopment of children with visual impairmenteng
dc.subjectPreschool educationeng
dc.subjectcurricular documentseng
dc.titleVýznam pohybové výchovy dětí se zrakovým postižením v mateřské školecze
dc.title.alternativeThe importance of physical education of children with visual impairment in nursery schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54634
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis focuses on the importance of movement of preschool children with visual impairment. The aim of the work is to describe the view of pedagogical worker on the importance of healthy movement in children with visual limits in preschool education, including a comparison with the attitudes of the parents of these children. The next goal is to reveal how and to what extent the kindergarten curriculum for the visually impaired focuses on the importance of healthy exercise, including habits and attitudes. In the work are introduced the basic concepts related to the child of preschool age: visual impairment, characteristics of the child with visual impairment, various specifics of development, preschool education and movement. As part of a qualitative research strategy through semi-structured interviews, the research describes in detail three categories: the focus of physical and recreational activities, the specifics of motor development and the importance of movement in children with visual impairment. We also found similarities and differences in the opinions of teachers and parents of the examined sample and concluded that both groups agree that movement plays a significant role in the lives of children with visual impairments. Interestingly, the reasons why movement is important vary slightly. Knowledge about healthy movement is discovered in some parts of curricular documents and we have evaluated it as extensive. The result of the work is a description of these finding facts and revealing the importance of healthy movement in these children. The work can serve as feedback for possible adjustments in curricular documents in institutions for people with visual impairments, as well as help teachers and students of pedagogical faculties to get an idea of the importance of movement of children with visual impairments and to direct them to the desired movement habits and attitudes so necessary for their future lives.eng
dc.date.accepted2020-07-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam