Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMachová, Alena
dc.contributor.authorDroberjarová, Pavla
dc.date.accessioned2024-03-12T08:57:00Z
dc.date.available2024-03-12T08:57:00Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43093
dc.description.abstractSoučasný stav: Zdravý životní styl u dětí i výchova k němu jsou v současnosti velice důležité. Jeho nedodržování často vede k různým zdravotním problémům. V teoretické části se zaměřujeme na rozdělení školního věku, na pojem zdravotní gramotnost a determinanty zdraví. Dále se zde zabýváme úlohou sestry u praktického lékaře pro děti a dorost a edukací v oblasti ZŽS. Cíle práce: 1. Zjistit znalosti dětí školního věku o ZŽS. 2. Zmapovat aktivní účast dětí školního věku na ZŽS. 3. Zmapovat podíl sester u PLDD na výchově ke ZŽS u dětí školního věku. Metodika: V rámci výzkumné části bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření pomocí nestandardizovaných dotazníků a u kvalitativní výzkumné metody byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory. Dotazníky byly určeny pro 2 skupiny dětí školního věku (mladší a starší), kde bylo použito 23 výzkumných otázek. Rozhovory byly uskutečněny se sestrami u PLDD, které odpovídaly na 21 otázek. Výzkum byl prováděn s dětmi ve věku 8 až 15 let a sester u PLDD v kraji Vysočina. Výzkumný soubor: Byl tvořen 120 dětmi (8 až 15 let) a 8 sestrami v ordinacích PLDD. Výsledky práce: Výzkumné šetření prokázalo, že znalosti dětí o ZŽS se podle věku neliší. Aktivní účast dětí na ZŽS se liší u dívek a u chlapců. Ukázalo se, že se sestry u PLDD podílí velkou měrou na výchově ke ZŽS u dětí. Díky častým pohovorům sester s dětmi a jejich rodiči, se tato situace může zlepšit. Doporučení pro praxi: Výsledky šetření mohou být použity pro sestry pracující na dětském oddělení, v ordinacích PLDD, pro děti a jejich rodiče či pedagogické pracovníky.cze
dc.format89 s. (141 390 znaků)
dc.format89 s. (141 390 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSestrycze
dc.subjectděticze
dc.subjectvýchova ke zdravícze
dc.subjectškolní věkcze
dc.subjectzdravý životní stylcze
dc.subjectdeterminanty zdravícze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectNurseseng
dc.subjectchildreneng
dc.subjecthealth educationeng
dc.subjectschool ageeng
dc.subjecthealthy lifestyleeng
dc.subjecthealth determinantseng
dc.subjecteducationeng
dc.titleVýchova ke zdravému životnímu stylu dětí školního věkucze
dc.title.alternativeEducation of school-aged children to a healthy lifestyleeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54892
dc.description.abstract-translatedCurrent situation: A healthy lifestyle at children and education about it are currently very important. Failure to do so often leads to various health problems. In the theoretical part, we focus on the division of school age, the concept of health literacy and health determinants. We also deal with the role of a nurse at a general practitioner for children and adolescents and education in the field of a HL. Objectives: 1. To find out the knowledge of school children about a HL. 2. To map the active participation of school-age children in a HL. 3. To map the share of nurses in GPChA in the education of a HL in school-age children. Methodology: Within the research part, a quantitative research survey was performed using non-standardized questionnaires and a qualitative research method was used semi-structured in-depth interviews. The questionnaires were designed for 2 groups of school-age children (younger and older), where 23 research questions were used. Interviews were conducted with nurses at the GPChA, who answered 21 questions. The research was done with children aged from 8 to 15 and nurses at GPChA in the Vysočina region. Research group: It consisted of 120 children (from 8 to 15 years) and 8 nurses in GPChA offices. Results: Research has shown that children's knowledge of a HL does not differ with age. The active participation of children in a HL differs between girls and boys. It showed that nurses at the GPChA participate very in children's raising to the HL. Thanks to frequent interviews of nurses with children and their parents, this situation can improve. Recommendations for practice: The results of the survey can be used for nurses working in the paediatrics ward, in GPChA offices, for children and their parents or pedagogical staff.eng
dc.date.accepted2020-07-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠedová, Lenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam