Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMachová, Alena
dc.contributor.authorBartušková, Jana
dc.date.accessioned2024-03-12T08:57:15Z
dc.date.available2024-03-12T08:57:15Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-08-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43119
dc.description.abstractTato bakalářská práce popisuje profesionální spolupráci v péči o matku a dítě v rámci hospitalizace po porodu. V teoretické části je popsána práce nelékařského zdravotnického personálu v péči o matku a novorozence na porodním sále, práce nelékařského zdravotnického personálu v péči o matku a novorozence na oddělení šestinedělí a fyziologických novorozenců, role dětské sestry v péči o fyziologického novorozence na stanici neonatologického oddělení a profesionální spolupráce zdravotnického personálu na odděleních. Ve výzkumném šetření byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat oblast spolupráce ošetřovatelského personálu o matku a dítě v rámci porodního sálu. Druhým cílem bylo zmapovat oblast spolupráce ošetřovatelského personálu o matku a dítě na oddělení šestinedělí. Pro tyto cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka zkoumá, v jakých oblastech je spolupráce ošetřovatelského personálu o matku a dítě v rámci porodního sálu. Druhá otázka zjišťuje, v jakých oblastech je spolupráce ošetřovatelského personálu o matku a dítě na oddělení šestinedělí. Výzkum byl prováděn pomocí kvalitativní strategie s využitím metod dotazování a hloubkových rozhovorů. Výzkumný soubor tvořilo 12 žen pracujících v českobudějovické nemocnici. Šest respondentek je zaměstnáno na oddělení jako porodní asistentky (v práci jsou označeny písmenem R) a dalších šest respondentek pracuje na pozici dětské sestry (v práci jsou označeny písmenem D). Všechny respondentky byly seznámeny s tématem bakalářské práce a byly upozorněny o anonymitě ve výzkumném šetření. Hlavními kategoriemi této bakalářské práce jsou: Interpersonální vztahy v rámci porodního sálu, kde respondentky hodnotí vzájemné vztahy mezi sebou. Druhá kategorie analyzuje spolupráci v rámci porodního sálu, kde jsme se zabývali oblastmi spolupráce a také nás zajímalo, jaké jsou problémové oblasti v rámci této spolupráce. Třetí kategorie zkoumá komunikaci v rámci porodního sálu. V této kategorii zjišťujeme, jak porodní asistentky a dětské sestry hodnotí kvalitu komunikace, jak si informace na daném pracovišti předávají a jaká je kvalita sdělovaných informací. Čtvrtá kategorie se nazývá Další spolupráce zdravotnického personálu v rámci porodního sálu, ve které se první část věnuje gynekologicko-porodnickému oddělení a druhá část spolupracujícímu personálu neonatologického oddělení. Pátá kategorie se zabývá interpersonálními vztahy v rámci péče o ženu a dítě po porodu na oddělení šestinedělí a stanici fyziologických novorozenců. Šestá kategorie má název Spolupráce v rámci péče o ženu a dítě po porodu, kde jsme zjišťovali, v jakých oblastech se vyskytuje spolupráce a její případné problémy. Sedmá kategorie analyzuje komunikaci v rámci péče o ženu a dítě po porodu. Zde se zabýváme kvalitou komunikace, formou předávání informací a jejich kvalitou. Poslední osmá kategorie zkoumá, s kým dalším musí porodní asistentky a dětské sestry v rámci péče o ženu a dítě po porodu spolupracovat po stránce gynekologicko-porodnické a neonatologické. Kvalitativní výzkum potvrdil vzájemnou spolupráci mezi zkoumanými odděleními. Potvrdil také, jak je komunikace důležitá v ošetřovatelské péči, protože bez vzájemné komunikace by nemohlo dojít ke spolupráci, a tedy k poskytování kvalitní ošetřovatelské péče.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProfesionální spolupráce; komunikace; zdravotnický personál; ošetřovatelská péčecze
dc.subjectProfessional cooperation; communication; medical staff; nursing careeng
dc.titleProfesionální spolupráce v péči o matku a dítě v rámci hospitalizace po poroducze
dc.title.alternativeProfessional co-operation in maternal and child care during post-partum hospitalizationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58156
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis describes professional cooperation in the care of mother and child in hospitalization after childbirth. The theoretical part describes the work of non-medical medical staff in the care of mother and newborn in the delivery room, the work of non-medical medical staff in the care of mother and newborn in the ward and physiological newborns, the role of a nurse in the care of physiological newborns at the neonatology department and professional cooperation of medical staff in departments. Two objectives were set in the research survey. The first goal was to map the area of cooperation of nursing staff for mother and child within the delivery room. The second goal was to map the area of cooperation between nursing staff for mother and child in the ward. Two research questions have been identified for these purposes. The first research question examines in which areas the cooperation of nursing staff for mother and child within the delivery room is. The second question examines in which areas there is cooperation between nursing staff for mother and child in the ward. The research was carried out using a qualitative strategy using methods of questioning and in-depth interviews. The research group consisted of 12 women working in the České Budějovice hospital. Six respondents are employed in the department as midwives (they are marked with the letter R in the work) and another six respondents work as a child nurse (they are marked with the letter D in the work). All respondents were acquainted with the topic of the bachelor's thesis and were notified of anonymity in the research survey. The main categories of this bachelor's thesis are: Interpersonal relationships within the delivery room, where respondents evaluate mutual relationships. The second category analyzes the cooperation within the delivery room, where we dealt with the areas of cooperation and we were also interested in what are the problem areas within this cooperation. The third category examines communication within the delivery room. In this category, we find out how midwives and nurses evaluate the quality of communication, how they pass on information at a given workplace and what is the quality of the information communicated. The fourth category is called: Further cooperation of medical staff within the delivery room, in which the first part is devoted to the gynecology and obstetrics department and the second part to the cooperating staff of the neonatology department. The fifth category deals with interpersonal relationships in the care of women and children after childbirth in the ward and the physiological newborn station. The sixth category is called Cooperation in the care of women and children after childbirth, where we found out in which areas there is cooperation and its possible problems. The seventh category analyzes communication in the care of a woman and a child after childbirth. Here we deal with the quality of communication, the form of information transfer and their quality. The last eighth category examines with whom others midwives and nurses must cooperate in the care of women and children after childbirth in terms of gynecological, obstetric and neonatology. The qualitative research confirmed the mutual cooperation between the examined departments. It also confirmed how important is communication in nursing care, because without mutual communication there would be no cooperation and thus no providing of quality nursing care.eng
dc.date.accepted2020-09-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHanzl, Milan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam