Febrilní křeče u dětí v přednemocniční péči
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá Febrilními křečemi u dětí v přednemocniční neodkladné péči. Teoretická část práce se věnuje problematice dětského věku, jeho specifikám a dělení. Dále se věnuje klinickému obrazu, komplikaci, prevenci a terapii febrilních křečí u dětí v přednemocniční neodkladné péči. V praktické části byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat a porovnat postup zdravotnických záchranářů při febrilních křečích
u dětí v posádce rychlé zdravotnické pomoci Jihočeského kraje a Kraje Vysočina. Druhým cílem bylo zmapovat znalosti zdravotnických záchranářů při febrilních křečích u dětí v posádce rychlé zdravotnické pomoci Jihočeského kraje a Kraje Vysočina. Také byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Jak postupují zdravotničtí záchranáři v posádce rychlé zdravotnické pomoci Jihočeského kraje a Vysočina v poskytování přednemocniční péče dětem s febrilními křečemi a jaké jsou znalosti zdravotnických záchranářů
o febrilních křečích u dětí?
K získání potřebných dat byla použita metoda kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s deseti zdravotnickými záchranáři Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje na oblastním středisku v Českých Budějovicích
a Zdravotnické záchranné služby Kraje Vysočina v Třebíči. Respondenti odpovídali na 16 otázek a výsledky byly následně kategorizovány do 13 kategorií, pomocí kterých se podařilo oba cíle splnit a zároveň odpovědět na obě výzkumné otázky.
Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že dotazovaní zdravotničtí záchranáři mají dostatek vědomostí o tom, jaké jsou příčiny febrilních křečí a jaká je jejich základní terapie. Bohužel- dělení dětského věku dostatečně neznají. Všichni dotazovaní respondenti se shodli na tom, že z diagnózy Febrilní křeče mají strach právě proto, že se jedná o dětské pacienty a znalosti v oblasti pediatrie nejsou jejich silnou stránkou. V odpovědích týkajících se postupů při léčbě febrilních křečí u dětí v přednemocniční neodkladné péči nebyl mezi oběma kraji shledán zásadní rozdíl.