Výchovné poradenství na základní škole se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je zmapovat výchovné poradenství na základní škole v Hluboké nad Vltavou se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a výchovnými problémy. Část teoretická obsahuje historii výchovného poradenství, pojem výchovné poradenství, právní rámec a legislativu, poradenské služby ve škole, definici žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a školská poradenská zařízení. Cílem praktické části je zorientovat se a představit činnost výchovného poradce také představit Plán výchovného poradce na Základní škole Hluboká nad Vltavou. Zaměřit pozornost na Strategii předcházení školní neúspěšnosti a zjistit s jakým spektrem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pracují, těchto cílů bylo dosaženo za pomoci výzkumných otázek.