• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Specifika požárního sportu pro děti s postižením

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (3.646Mb)
    Posudek vedoucího práce (90.66Kb)
    Posudek oponenta práce (86.77Kb)
    Průběh obhajoby práce (299.5Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Steinbauerová, Dagmar
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá možnostmi začlenění a postojem vedoucích kolektivů mládeže požárního sportu k integraci dětí s postižením do této volnočasové aktivity. Odpovídá také na otázku, zda je možné jednotlivé disciplíny požárního sportu upravit pro děti s postižením. V dnešní době integrace dětí s postižením do výchovně vzdělávacího procesu a do společnosti, je důležité nezapomínat také na vyplnění jejich volného času. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část definuje rozdíl mezi integrací a inkluzí, a také vysvětluje, co je to volný čas. Dále se zabývá možnými sportovními aktivitami dětí s postižením a objasňuje, co je požární sport. Ve výzkumné části je použit smíšený typ výzkumu. Prvním, kvalitativním typem výzkumu, sekundární analýzou dat, je potvrzena možnost úpravy všech disciplín požárního sportu pro děti s postižením. Druhým, kvantitativním typem výzkumu, technikou dotazníku je potvrzeno, že vztah vedoucích mladých hasičů k dětem s postižením je převážně pozitivní. Většina hasičských vedoucích je ochotna přijmout do svého družstva dítě s jakýmkoliv postižením, avšak s podmínkou neúčasti tohoto dítěte na závodech. V případě účasti dětí s postižením na závodech je menší většina vedoucích mladých hasičů ochotna přijmout do svého družstva nejčastěji děti s ADHD, se sluchovým a tělesným postižením. Někteří, avšak jejich počet je nízký, jsou ochotni přijmout i děti se zrakovým a mentálním postižením. Na základě zjištění, získaných tímto výzkumem, by bylo vhodné pokračovat ve tvorbě metodiky práce pro děti s postižením v požárním sportu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43170
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV