dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Halíková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:59:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:59:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-06-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43277 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá začleněním dítěte s postižením do roverského kmene Spolku Junák - český skaut. Na základě kvantitativního šetření s technikou dotazníku zjišťuje a prezentuje názory roverů a rangers na začlenění dítěte s postižením do roverského kmene organizace Junák - český skaut, z.s.. Zkoumá a zaznamenává jejich názory a také jejich povědomí o tom, jak se organizace touto problematikou zabývá.
Z výzkumu vyplynulo, že většina respondentů nemá povědomí o tom, jak organizace Junák - český skaut, z.s. podporuje vedoucí, do jejichž roverského kmene dochází dítě s postižením. Stejně tak většina dotazovaných roverů a rangers neví, čím se zabývá odbor Skauting pro všechny. Z testování a ověřování hypotéz víme, že povědomí o odboru SpV je závislé na absolvování vůdcovské zkoušky. Z těchto výsledků vyplývá, že na vůdcovských kurzech se téma podpory Junáka při začleňování dětí s postižením do organizace probírá. Mým doporučením je zařadit informace o činnosti odboru SpV a podpoře ze strany Junáka do vzdělávání už na čekatelských kurzech.
Ze zkoumaných názorů roverů a rangers můžeme říct, že většina roverů a rangers souhlasí či spíše souhlasí se začleněním dítěte s postižením do spolku Junák - český skaut. Názory respondentů týkající se začlenění dítěte s postižením přímo do jejich roverského kmene se liší dle typu postižení. U všech uvedených typů, kromě mentálního postižení, souhlasila s možností začlenění nadpoloviční většina respondentů. | cze |
dc.format | 58 s. (88 346 znaků) | |
dc.format | 58 s. (88 346 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě s postižením | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | skautské hnutí | cze |
dc.subject | Junák - český skaut | cze |
dc.subject | z.s. | cze |
dc.subject | roverský kmen | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | odbor Skauting pro všechny | cze |
dc.subject | a child with a disability | eng |
dc.subject | leisure time | eng |
dc.subject | scout movement | eng |
dc.subject | Junak - Czech Scout | eng |
dc.subject | z.s. | eng |
dc.subject | rover group | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | department Skauting pro všechny | eng |
dc.title | Začlenění dítěte s postižením do roverského kmene spolku Junák - český skaut | cze |
dc.title.alternative | The Integration of a Child with Disabilities into the Rover Group of Junak - Czech Scouting Organisation | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61734 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the integration of a child with disabilities into the Rover group of the Junak - Czech Scout organisation. Based on a quantitative survey with the questionnaire technique, it finds and presents the views of rovers and rangers on the integration of a child with disabilities into the Rover group of the organisation Junak - Czech Scout, z.s.. It examines and records their views, as well as their awareness of how the organisation deals with this issue.
Research has shown that most respondents do not have awareness of how the organisation Junak - Czech Scout, z.s. supports leaders, which Rover group is attended by a child with disabilities. Likewise, most of the rovers and rangers surveyed do not know what the department Skauting pro všechny (SpV) is doing. We know from the testing and verification of hypotheses that the awareness of the SpV department is dependent on passing the leadership Exam. These results show that at leadership courses, the topic of supporting Junák in integrating children with disabilities into the organisation is discussed. My recommendation is to include information on the activities of the SpV department and support from Junak in education already at previous courses.
From the opinions of rovers and rangers, we can say that most rovers and rangers agree or rather agree with the inclusion of a child with a disability in the Junak - Czech Scout. Respondents' views on the inclusion of a child with disabilities directly into their Rover group vary according to the type of disability. For all of these types, except for intellectual disability, an absolute majority of respondents agreed to the possibility of inclusion. | eng |
dc.date.accepted | 2020-07-07 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prázdná, Radka | |