Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMarková, Aneta
dc.contributor.authorMoravcová, Kristýna
dc.date.accessioned2024-03-12T08:59:30Z
dc.date.available2024-03-12T08:59:30Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-08-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43286
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tvorbě didaktických pomůcek pro žáky ve vzdělávacím procesu ZŠ Speciální. Cílem práce je odhalit, jak pedagogové přistupují k tvorbě pomůcek pro žáky s PAS, zdali se vyskytují problémy při tvorbě pomůcek pro žáky s PAS a jaké postupy pedagogové navrhují pro tvorbu pomůcky. Dílčím cílem je tvorba vhodného postupu pro tvorbu didaktické pomůcky a aplikace daného postupu při tvorbě konkrétní pomůcky pro vybraného žáka. Práce je členěna na dvě části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část je složena z 5 hlavních kapitol. Zaměřuje se na problematiku PAS, na projevy chování u dětí s PAS, na didaktické přístupy, které lze uplatnit ve vzdělávání žáků s PAS, na vzdělávání žáků a poslední kapitola je zaměřena na didaktické pomůcky pro žáky s PAS. Pro praktickou část je vybraný kvalitativní výzkum. Ke sběru dat je zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Pro analýzu dat je zvolena metoda vytváření trsů. Výsledky výzkumné části a výzkumný cíl jsou uvedeny na konci praktické části. Bakalářská práce poukazuje na přístup pedagogů k tvorbě didaktických pomůcek. Zkoumá, zdali se objevují problémy při tvorbě pomůcek. Popisuje jednotlivé navrhované postupy, od pedagogů pracujících s žáky s PAS, pro tvorbu pomůcek. Dále se zaměřuje na vlastní tvorbu navrhovaného postupu pro výrobu pomůcky a aplikaci daného postupu při tvorbě konkrétní pomůcky pro vybraného žáka.cze
dc.format80 s. (131 259 znaků)
dc.format80 s. (131 259 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPoruchy autistického spektracze
dc.subjecttvorba didaktických pomůcekcze
dc.subjectnavrhovaný postup tvorby pomůckycze
dc.subjectzákladní škola speciálnícze
dc.subjectAutism spectrum disordereng
dc.subjectcreation of teaching aidseng
dc.subjectproposed procedure for creation of an aideng
dc.subjectspecial schools for primary educationeng
dc.titleTvorba didaktických pomůcek pro žáky ve vzdělávacím procesu ZŠ Speciálnícze
dc.title.alternativeThe creation of teaching aids for pupils in the educational process of special primary schoolseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61745
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with creators of teaching aids for pupils in the educational process of special schools for primary education. The aim of the work is to find out how teachers approach the creation of teaching aids for students with ASD. If there are some problems in the process of creation of an aid for a pupil with ASD. What procedures they suggest for creating an aid. A partial opinion is the creation of a possibility for interactive teaching aids and applications which allow to create some specific aids for a selected pupil. The work is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. The theoretical part consists of 5 main chapters. It focuses on the issue of ASD, on the manifestations of behaviour in children with ASD, on didactic approaches which can be applied in the education of students with ASD and the last chapter is focused on teaching aids for students with ASD. There is a quality qualitative research for the practical part. The method of semi-structured interview is chosen for data collection. For data purposes, the method of creating clumps is chosen. The results of the research parts and the research objectives are available at the end of the practical part. The bachelor thesis advert to the approach of teachers to the creation of teaching aids. It examines if there are any problems in the process of creation of aids. It describes each proposed procedure of the creation of aids for pupils with ASD from teachers. It also focuses on the creation of my own proposed procedure for the production of aids and application of this procedure in creating a specific aid for a selected pupil.eng
dc.date.accepted2020-09-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřízová, Bohdana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam