Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMarková, Aneta
dc.contributor.authorPaďouková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-03-12T08:59:32Z
dc.date.available2024-03-12T08:59:32Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43288
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dítěte s PAS a přidruženou poruchou intelektového vývoje. Cílem práce je odhalit dosavadní způsoby komunikace u vybraného dítěte s PAS v kombinaci s poruchami intelektového vývoje vstupujícího do prostředí mateřské školy a nastavit vhodný způsob komunikace pro dané dítě. Dílčím cílem je poté ověřit funkčnost a vhodnost vybrané techniky a zmapovat samotný nácvik komunikace u daného dítěte. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologii a praktickou část. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje oblasti autismu. Je zde popsána základní charakteristika autismu, jeho projevy, etiologie a jednotlivé druhy autismu. Druhá kapitola se zabývá poruchou intelektového vývoje, její terminologií, etiologií, klasifikací a projevech v kombinaci s autismem. Třetí kapitola se věnuje problematice autismu a poruch intelektového vývoje v předškolním období. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá komunikačními dovednostmi. Následující část práce se věnuje metodologii výzkumu. Praktická část práce obsahuje stanovené cíle a výzkumné otázky. Pro výzkum je zvolen kvalitativní způsob šetření, konkrétně design případové studie. Jako metoda sběru dat byla použita technika pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýza dokumentů. Výzkumné šetření obsahuje případovou studii vybraného dítěte, které splňuje stanovená kritéria. Případová studie ukazuje zvolené postupy pro komunikaci dítěte s poruchou autistického spektra a přidruženou poruchou intelektového vývoje a představuje nácvik komunikace u vybraného dítěte.cze
dc.format76 s. (138069 znaků)
dc.format76 s. (138069 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKomunikace; poruchy autistického spektra; poruchy intelektového vývoje; předškolní obdobícze
dc.subjectAutism spectrum disorders; intellectual disability; communication; preschooleng
dc.titleNácvik komunikačních dovedností dítěte s PAS a přidruženou poruchou intelektového vývoje v prvním roce MŠcze
dc.title.alternativeTraining of communication skills with pre-school kids with intellectual disability and autism spectrum disorders in the first year in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61747
dc.description.abstract-translatedThe bachelor's thesis deals with the issue of communication a child with ASD and intellectual disability. The aim of the work is to reveal the current ways of communication for the child with ASD and intellectual disability entering the kindergarten and to set a suitable way of communication for the child. The partial goal is then to verify the functionality and suitability of the selected technique and to map the practice the childs communication . The work is divided into three parts - theoretical part, methodology and practical part. The theoretical part contains four chapters. The first chapter deals with the field of autism. It describes the basic characteristics of autism, manifestations, etiology and various types of autism. The second chapter deals with the intellectual disability, terminology, etiology, classification and manifestations in combination with autism. The third chapter deals with the issue of autism and intellectual disability in the preschool period. The last chapter of the theoretical part of the thesis deals with communication skills. The practical part of the work contains set goals and research questions. The research methodology is also described. A qualitative method of research is chosen for the research, specifically the design of a case study. The technique of observation, semi-structured interviews and document analysis was used as a method of data collection. The research survey includes a case study a child who meets the set criteria. The case study shows the chosen comunication methods of a child with autism spectrum disorder and intellectual disability and presents communication training with the child.eng
dc.date.accepted2020-07-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořáková, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam