Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorHumlerová, Veronika
dc.date.accessioned2024-03-12T08:59:36Z
dc.date.available2024-03-12T08:59:36Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43293
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá aktuálním problémem dyslalie u předškolních dětí. Teoretická část se člení na tři kapitoly, které obsahují teoretický základ ke zpracovávané problematice. První kapitola vymezuje komunikaci, narušenou komunikační schopnost a představuje obor logopedie a logopeda, jakožto klíčovou osobu, která provádí nápravu narušené komunikační schopnosti. Praktická část se zabývá postojem rodičů k problematice dyslalie u předškolních dětí. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření a polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné šetření obsahuje vzorek 178 respondentů - rodičů a k nim pak vztažený rozhovor s učitelkou v mateřské škole hlavního vzdělávacího proudu s více než 30letou praxí. Z výzkumného šetření vyplývá, že neexistuje vztah závislosti mezi úrovní znalosti a informovanosti a úrovní dosaženého vzdělání osloveného rodiče a ani v rámci dodatečných analýz nebyla nalezena žádná další souvislost. Dle výsledků z provedeného šetření, ale i dle odborníkůzáleží především na rodiči, na jeho svědomitosti a odpovědnosti.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectlogopediecze
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcze
dc.subjectdyslaliecze
dc.subjectpředškolní děticze
dc.subjectlogopedicseng
dc.subjectimpaired communication abilityeng
dc.subjectdyslaliaeng
dc.subjectpreschool childreneng
dc.titleAnalýza problematiky dyslalie u předškolních dětí z pohledu rodičůcze
dc.title.alternativeAnalysis of the dyslalia Issue of preschool children from the perspective of parentseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61752
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the current problem of dyslalia in preschool children. The theoretical part is divided into three chapters, which contain a theoretical basis for the issues addressed. The first chapter defines communication, impaired communication ability and presents the field of speech therapy and speech therapist, as a key person who corrects the impaired communication ability. The practical part deals with the attitude of parents to the issue of dyslalia in preschool children. A questionnaire survey and a semi-structured interview were used for data collection. The research survey contains a sample of 178 respondents - parents and a related interview with a teacher in a mainstream kindergarten with more than 30 years of experience. The research survey shows that there is no connection between the level of knowledge and information and the level of education of the addressed parent, and no further connection was found in the additional analyzes. According to the results of the survey, but also according to experts, it depends primarily on the parent, his conscientiousness and responsibility.eng
dc.date.accepted2020-07-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořáková, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam