dc.contributor.advisor | Prázdná, Radka | |
dc.contributor.author | Chynová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T08:59:37Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T08:59:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-08-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43294 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou realizace tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.
Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části se čtenář dozví co to znamená zrakové postižení a jakým způsobem se dá zrakové postižení kompenzovat pomocí sluchu, čichu, hmatu a chuti. Dále se dozví o vývoji zrakově postiženého dítěte ať už se jedná o vývoj kognitivních funkcí, pohybu či sociálního vývoje. Teoretická část je rozdělena na 2 základní části, kdy druhou část tvoří systém vzdělávání žáků se zrakovým postižením.
Praktická část je zaměřena na 3 zrakově postižené žáky, kteří navštěvují základní školu hlavního vzdělávacího proudu. S těmito žáky, jejich rodiči a pedagogickými pracovníky byl proveden polostandardizovaný rozhovor. Dále je zde popis hodiny tělesné výchovy, která byla součástí výzkumu této práce. | cze |
dc.format | 70 s. | |
dc.format | 70 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Zrakové postižení | cze |
dc.subject | zrak | cze |
dc.subject | kompenzace | cze |
dc.subject | tělesná výchova | cze |
dc.subject | pohybový vývoj | cze |
dc.subject | podpůrná opatření | cze |
dc.subject | Visual impairment | eng |
dc.subject | vision | eng |
dc.subject | compensation | eng |
dc.subject | Physical Education | eng |
dc.subject | movement development | eng |
dc.subject | support measures | eng |
dc.title | Realizace výuky tělesné výchovy žáků se zrakovým postižením v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. | cze |
dc.title.alternative | The implementation of physical education for pupils with visual impairment in mainstream primary school education. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61753 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor's thesis deals with the implementation of physical education for visually impaired pupils in mainstream primary schools.
The work is divided into a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, the reader will learn what visual impairment means and how visual impairment can be compensated by hearing, smell, touch and taste. They will also learn about the development of a visually impaired child, whether it is the development of cognitive functions, movement or social development. The theoretical part is divided into 2 basic parts, where the second part is the system of education of visually impaired students.
The practical part is focused on 3 visually impaired pupils who attend mainstream primary school. A semi-standardized interview was conducted with these pupils, their parents and teachers. There is also a description of a physical education class, which was part of the research of this work. | eng |
dc.date.accepted | 2020-09-14 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jánský, Petr | |