Život s diagnózou Hydrocephalus
Abstrakt
Tato bakalářská práce, se zabývá životní historií jedince s diagnózou hydrocefalus. Je napsaná v designu deskriptivní případové studie. Dílčím cílem této bakalářské práce, je popsat a následně analyzovat, edukační historii jedince s diagnózou hydrocefalus, se zaměřením na jednotlivé činitele inkluzivního vzdělávacího procesu. Ke sběru dat, jsem využila informace ze zdravotní karty, s přiložením CT snímků uložení shuntu a poskytnutí osobních informací jedince, s obstrukčním hydrocefalem. Kromě sběru dat ze zdravotní karty, jsem využila techniky narativního rozhovoru s rodiči. Má výběrová studie, je zaměřena na mou osobu, s ohledem na velice nízký výskyt tohoto onemocnění, bez dalších přidružených diagnóz a bez mentálního či fyzického postižení. Na závěr případové studie, jsem zhodnotila edukační proces, kde jsem popsala názor mé matky na přístup pedagogů a také můj pohled. V názorech jsme se shodly. I přestože rodiče podali pedagogům, co nejvíce informací, někteří z nich, se rozhodli skutečnost ignorovat a rozhodli se mě považovat za simulanta a můj zdravotní stav zlehčovat. Nakonec jsem shrnula svou případovou studii. Veškeré informace uvedené v bakalářské práci, mohou být doplňkovým podkladem pro studenty studijních oborů, zaměřených na práci s lidmi se zdravotním postižením. Zároveň bakalářská práce může sloužit i jako pomůcka, pro pedagogy, kteří mají ve svých třídách integrované dítě, s obstrukčním hydrocefalem.