dc.contributor.advisor | Šedová, Lenka | |
dc.contributor.author | Drsová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:01:46Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:01:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-08-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43391 | |
dc.description.abstract | Tato předkládaná práce se zabývá problematikou informačních zdrojů ve zdravotní edukaci u pacientů s civilizačními chorobami. Informační zdroje sehrávají v edukaci pacienta klíčovou úlohu. Především z důvodu, že všeobecná sestra může díky své edukační kompetenci ovlivňovat zdravotní gramotnost jednotlivců i společnosti. V současné době existuje mnoho forem informačních zdrojů, a tak sestra může pomocí nich efektivně edukovat, následně motivovat pacienta a předávat mu informace. V teoretické části jsou popsány příklady civilizačních chorob, informačních zdrojů a zásady edukace pacientů, jež sestra využívá ve svém povolání. Výzkumná část je zrealizována kvantitativní metodou pomocí dotazníku, který anonymně vyplnilo 93 respondentek.
Stanoveným cílem bakalářské práce je zjištění způsobů použití informačních zdrojů při edukaci pacientů s civilizačními chorobami, dále jakou metodou jej používají. Posledním cílem je zjištění teoretických znalostí sester pro uvádění informačních zdrojů pacientům.
Tento výzkum byl prováděn na různých klinických ambulancí. Z výzkumného šetření vyplývá, že všeobecné sestry doplňují edukaci o informační zdroje u pacientů s civilizačními chorobami. Dále, že většina sester nejčastěji používají v rámci informačních zdrojů tištěné dokumenty ve zdravotnickém zařízení. Posledním výsledkem bylo vyzkoumáno, že více jak polovina sester dbá na zásady při doplnění edukace o informační zdroje.
Výsledky analýzy mohou sloužit jako podklad pro opatření, a zlepšit tak správné využití informačních zdrojů ve zdravotní edukaci pacientů právě s civilizačními chorobami. | cze |
dc.format | 70 s. | |
dc.format | 70 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Civilizační choroby | cze |
dc.subject | informační zdroje | cze |
dc.subject | edukace pacienta | cze |
dc.subject | Civilization diseases | eng |
dc.subject | Information Resources | eng |
dc.subject | Education of Patients | eng |
dc.title | Informační zdroje ve zdravotní edukaci pacientů s civilizačními chorobami | cze |
dc.title.alternative | Information Resources in the Health Education of Patients with Civilization Diseases | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 62588 | |
dc.description.abstract-translated | This theses deal with the issue of information resources in health education in patients with civilisational diseases. The information sources play a key role in patient education. This is mainly because the nurse can influence the health literacy of individuals and society due to her educational competence. Currently, there are many forms of information sources, so the nurse can use them to effectively educate, then motivate and pass on information to the patient. The theoretical part describes examples of civilisation diseases, information sources and the principles of patient education that the nurse uses in her profession. The research part is implemented by a quantitative method using a questionnaire, which was anonymously filled out by 93 respondents.
Goal of the bachelor's thesis is to determine the ways of using information sources in the education of patients with diseases of civilization, as well as the method they use. The last goal is to determine the theoretical knowledge of nurses to present information sources to patients.
This research was carried out at different clinical clinics. The research survey shows that general nurses supplement education with information resources for patients with diseases of civilization. Furthermore, most nurses most often use printed documents in medical facilities as part of information sources. The last result examined that more than half of the nurses pay attention to the principles when supplementing education with information sources.
The results of the analysis can serve as a basis for measure and therefore improving the correct use of information resources in the health education of patients with civilisational diseases. | eng |
dc.date.accepted | 2020-09-03 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hellerová, Věra | |