Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřízová, Bohdana
dc.contributor.authorRohová, Andrea
dc.date.accessioned2024-03-12T09:03:20Z
dc.date.available2024-03-12T09:03:20Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43469
dc.description.abstractSupervize je v pomáhajících profesích vnímána především jako podpůrný nástroj, který se snaží napomoci růstu kvality práce pracovníků a tím i zlepšuje celkovou kvalitu dané služby. Supervize by měla poskytnout pracovníkům nadhled nad situací a schopnost reflektovat vlastní práci, čímž mohou předcházet syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je analyzovat a popsat realizaci supervize, včetně možných rizik, v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Pro dosažení cíle empirické části práce byl vybrán kvalitativní výzkum. Ke sběru dat byla využita metoda dotazování a dvě techniky - polořízený a neřízený rozhovor. Pro analýzu dat byla zvolena kategorizace dat a metoda vytváření trsů. Analýzou dat bylo zjištěno, že sociální pracovnice považují supervizi za významnou součást jejich profese, ale vnímání samotné supervize nesouvisí s přínosem jejich supervizních setkáních. Odehrává se pod vedením externího supervizora ve formě týmové případové supervize, která probíhá nejčastěji jednou za dva měsíce v rozmezí dvou až čtyř hodin v pracovní době. Za největší riziko považují přítomnost vedení nebo koalici mezi supervizorem a supervidovaným. Samotní supervizoři vnímají přínos jejich supervize ve sdílení případů, které souvisí s vytvořením bezpečného otevřeného prostředí. Za hlavní riziko považují také koalici, ale i přílišnou emoční angažovanost supervizora či křížení rolí supervizora. Tato diplomová práce může sloužit jako informativní a podkladový materiál pro sociální pracovníky, kteří vykonávají sociálně-právní ochranu dětí, ale i pro studenty vzdělávající se v oblasti sociální práce. Pro supervizory, ale i vedení a pracovníky OSPODu, by práce mohla být určena jako inspirace toho, co by mohli na supervizi vylepšit a zefektivnit.cze
dc.format93 s.
dc.format93 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSupervize; supervizor; supervidovaný; sociální pracovník; orgán sociálně-právní ochrany dětícze
dc.subjectSupervision; supervisoreng
dc.subjectsupervised; social worker; Authority for Social and Legal Protection of Childreneng
dc.titleSupervize sociálních pracovníků v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětícze
dc.title.alternativeSupervision of Social Workers within Authority for Social and Legal Protection of Childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag61651
dc.description.abstract-translatedSupervision is perceived in the helping professions primarily as a support tool, which tries to help increase the quality of work of employees and thus improves the overall quality of the service. Supervision should provide workers an overview of the situation and the ability to reflect on their own work, which can prevent occupational burnout. The aim of the diploma thesis is to analyse and describe the implementation of supervision, including possible risks, within Authority for Social and Legal Protection of Children. Qualitative research was chosen to achieve the goal of the empirical part of the work. The method of questioning and two techniques - semi-controlled and uncontrolled interview - were used to collect data. Data categorization and clustering method were chosen for data analysis. The analysis of the data revealed that social workers consider supervision as an important part of their profession, but the perception of supervision itself does not relate to the benefits of their supervision meetings. It takes place under the leadership of an external supervisor in the form of team case supervision, which usually takes place once every two months between two and four hours during working hours. The presence of management or a coalition between the supervisor and the supervisee is considered to be the greatest risk. Supervisors themselves perceive the benefits of their supervision in sharing cases related to the creation of a safe open environment. They also consider the coalition to be the main risk, but also the undue emotional commitment of the supervisor or the intersection of supervisor roles. This diploma thesis can serve as an informative material for social workers who provide social and legal protection of children, but also for students studying in the field of social work. For supervisors, as well as management and staff, the work could be meant as an inspiration for what they could improve and streamline in supervision.eng
dc.date.accepted2020-07-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam