• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici - příprava simulačních scénářů

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.649Mb)
    Posudek vedoucího práce (625.5Kb)
    Posudek oponenta práce (704.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (560.7Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Buroňová, Nikola
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici a přípravou simulačních scénářů. Obsahuje teoretickou a empirickou část. Cílem naší práce bylo zjistit, jakým způsobem nyní probíhá školení pro sestry v nemocnici. Analyzovat jejich připravenost poskytnout kardiopulmonální resuscitaci na základě školení, která absolvují. A následně zmapovat chybějící prvky v rámci školení kardiopulmonální resuscitace. Na tyto cíle byly zaměřeny tři výzkumné otázky. Jakým způsobem probíhá aktuální školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Jak jsou sestry připraveny poskytnout kardiopulmonální resuscitaci pacientovi na svém pracovišti? Jaké nedostatky obsahují dosavadní školení kardiopulmonální resuscitace v nemocnici? Pro získání potřebných informací bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Byla vybrána technika polostrukturovaných rozhovorů a pozorování. Výzkumný vzorek tvořilo 11 probandů, jednalo se o sestry, které pracují na chirurgickém a interním standardním oddělení a chirurgické a interní JIP ve stejné nemocnici. Podmínka stejného pracoviště byla zvolena proto, aby všechny sestry měly absolvovaná stejná školení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že školení neprobíhá pomocí simulační výuky, ale sestry by tuto možnost rády uvítaly. Školení probíhá spíše u připravené figuríny nikoliv v rámci simulačního scénáře a autentickou situací na oddělení. Zároveň se většinou na základě absolvovaných školení cítí připraveny poskytnout KPR na svém oddělení, ale především proto, že vědí, že nejsou na oddělení samy. Mezi nejčastější nedostatky školení řadí pomůcky ke KPR - reálné figuríny, reálnou situaci, ale i školicí místnost. Tato práce bude přínosná pro rozvoj školení KPR pro sestry, ale i pro studenty připravující se na profesi všeobecné sestry. A to především z důvodu vytvoření simulačních scénářů, které jsou výstupem této práce a vychází z výzkumu, v němž jsme zjišťovali názory a potřeby sester související se školením.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43500
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV