Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠedová, Lenka
dc.contributor.authorPazour, Petr
dc.date.accessioned2024-03-12T09:03:54Z
dc.date.available2024-03-12T09:03:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43512
dc.description.abstractCévní mozkové příhody přitahovaly pozornost lékařů od dávných dob. Cévní mozkové příhody jsou celosvětovým problém a jedním z nejčastějších příčin morbidity a mortality, ale také jednou z příčin dlouhodobé invalidity. V minulých letech začala být cévní mozková příhoda urgentním stavem. Dělení cévních mozkových příhod na ischemické a hemoragické se stalo běžným. U ischemických příhod byl prokázán efekt akutní, následné a rehabilitační péče v iktových centrech, také byl prokázán efekt revaskularizační terapie. Díky moderním metodám léčby mozkových příhod jsme se posunuli vpřed. Cílem diplomové práce je popsat nefarmakologické postupy v léčbě cévní mozkové příhody a zdůraznit jejich velký význam při rekonvalescenci pacienta, jejichž široké spektrum umožňuje některým pacientům úplný nebo částečný návrat do běžného života. U pacientů s vyšší mírou invalidity napomáhají ke zvýšení kvality jejich života. Důležitou součástí celého spektra péče je přítomnost všeobecné sestry, která zajišťuje nepřetržitou péči o pacienta jak po fyzické, tak psychické stránce. Nedílnou součástí práce sestry je uspokojování základních potřeb pacienta. Pro dosažení cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkumné šetření bude realizováno prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s nelékařskými zdravotnickými pracovníky, kteří pečují o pacienty po cévní mozkové příhodě na neurologickém oddělení jedné z okresních nemocnic Kraje Vysočina. Z výzkumu vyplývá, že na zkoumaném oddělení nelékařští pracovníci znají svoji roli v edukaci pacienta po cévní mozkové příhodě. Mezi nejčastěji používané formy edukace řadí nelékařští pracovníci vysvětlování a názornou ukázku. Výstup diplomové práce zabývající se nefarmakologickými postupy v léčbě cévní mozkové příhody - role sestry, má sloužit jako náhled na danou problematiku a poukázat na důležitost prevence a rozsah nefarmakologických postupů.cze
dc.format94
dc.format94
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectcévní mozková příhodacze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectnefarmakologické postupycze
dc.subjectrizikové faktorycze
dc.subjectrehabilitacecze
dc.subjectsestra.cze
dc.subjectstrokeeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectnon-pharmacological procedureseng
dc.subjectrisk factorseng
dc.subjectrehabilitation nurse.eng
dc.titleNefarmakologické postupy v léčbě cévní mozkové příhody - role sestrycze
dc.title.alternativeNon-pharmacological procedures in the treatment of a stroke - the role of a nurseeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag62344
dc.description.abstract-translatedCerebrovascular accidents have attracted the attention of physicians since ancient times. A stroke is a global problem and one of the most common causes of morbidity and mortality, but also one of the causes of long-term disability. In recent years, a stroke has become an urgent condition. The division of stroke into ischemic and hemorrhagic stroke has become common. In ischemic episodes, the effect of acute, follow-up and rehabilitation care in stroke centers has been demonstrated, as has revascularization therapy. Thanks to modern methods of treatment of stroke, we have moved forward. The aim of the thesis is to describe non-pharmacological procedures in the treatment of stroke and to emphasize their great importance in patient recovery process, their wide range allows some patients to return to normal life in whole or partly. In patients with higher disability, they help to improve their quality of life. An important part of the entire spectrum of care is a general nurse, who ensures continuous care of the patient both physically and mentally, an integral part of the nurse´s work is satisfying the basic needs of the patient. Qualitative research was chosen to achieve the goal, the research will be conducted through a semi-structured interview with non-medical health professionals (nurses) who care for patients after a stroke at the neurological department of the district hospital of the Vysočina region. From research shows that in the rearched department, non-medical staff know thein role in education, they consider the application of Fraxiparin, nutrition and self-care to be the most common area sof education. Among the most commonly used forms of education, non-medical staff ranks explanations and demonstrations. The output of the diploma thesis dealing with non-pharmacological procedures in the treatment of a stroke - the role of the nurse, should serve as an insight into the issue and point out the importance of prevention and the scope of non-pharmacological procedures.eng
dc.date.accepted2020-07-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavierniková, Lucie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam