Faktory ovlivňující výběr mléčných výrobků spotřebiteli
Abstrakt
Cílem této bakalářské práce bylo pomocí vybraných faktorů (věk, pohlaví) zjistit preference ve výběru mléčných výrobků spotřebiteli. V literárním přehledu byly popsány druhy mléčných výrobků a faktory ovlivňující jejich výběr. Za účelem získání potřebných dat byl vytvořen jednoduchý anonymní dotazník, který byl předložen 101 respondentům. Zjištěné výsledky ukazují, že nejvíce oblíbeným mléčným výrobkem byl sýr, a to u mužů (45 %) i žen (53 %). Muži preferovali spíše mléko plnotučné (65 %), zatímco ženy polotučné (52 %). Věková kategorie 20 - 30 let preferovala polotvrdý sýr (58 %) před ostatními druhy. S přibývajícím věkem rostla oblíbenost sýra, zatímco oblíbenost jogurtů, jogurtových nebo zakysaných nápojů klesala. Zjištění výzkumu přinesl informace o oblibě vybraných mléčných výrobků, o oblíbenosti tučnosti těchto výrobků a velikosti balení.