SWOT analýza vybraného podniku
Abstrakt
Tato práce se zabývá SWOT analýzou pro vybraný podnik. To je stanovení silných stránek podniku, slabých stránek podniku, příležitostí a hrozeb pro podnik. V teoretické části je popsán postup sestavování SWOT analýzy a popis jednotlivých částí této analýzy, popis mikroprostředí a makroprostředí firmy. Dále jsou popsány i jiné analýzy, které můžou podniky sestavit pro popis vnitřního a vnějšího okolí podniku.
Praktická část obsahuje charakteristiku podniku. Stanoví se zde ke každé části SWOT analýzy jednotlivé faktory. Každému faktoru je přiřazena známka podle důležitosti pro podnik. Podle toho se stanoví výsledná strategie. Dále je popsán každý jednotlivý faktor. Je zde popsána i možnost, že zemědělské podniky mohou provozovat i jinou činnost, než je chov zvířat nebo pěstování rostlin.
Pro stanovení SWOT analýzy byla pozorována činnost sledovaného podniku. Dále byl proveden průzkum trhu, kde podnik prodává své výrobky. To pomohlo stanovit jednotlivé části analýzy a určit opatření proti hrozbám, slabým stránkám a možnosti využití příležitostí silných stránek podniku.
Výsledkem práce je sestavená SWOT analýza pro daný podnik. Každá část analýzy je podrobněji popsána. Dále jsou stanovená opatření proti každé konkrétní hrozbě a slabé stránce podniku. Příležitosti a silné stránky jsou také popsána a jsou popsány možnosti jejich využití.