Uplatnění výrobků pod značkou Fair trade cocoa
Abstrakt
Tato bakalářská práce zkoumá problematiku fair trade a jeho využití v České republice. Teoretická část práce popisuje pojem fair trade, jeho principy, standardy, certifikaci a jeho stručnou historii. Dále věnuje pozornost problematice pěstování kakaových bobů v rozvojových zemích a pojmu čokoláda.
Zaměřuje se také na osobnost a nákupní chování spotřebitelů v České republice a na to, jak správně řídit maloobchod s cílem maximalizovat poptávku po kakaových produktech fair trade.
Pro výzkum je použita metoda dotazníkového šetření a pozorování. Zkoumána je nabídka kakaových produktů s označením Fair trade cocoa v maloobchodních řetězcích a poptávka po těchto produktech. Dále povědomí veřejnosti o fair trade a chování spotřebitelů.
Hlavním cílem této bakalářské práce je tedy prozkoumat nabídku výrobků označených Fair trade cocoa v maloobchodních prodejnách a povědomí a zájem o tyto výrobky mezi spotřebiteli. Na základě zjištění pak navrhnout opatření pro zvýšení prodeje.