Analýza nabídky cestovních kanceláří v České republice
Abstrakt
Prvním cílem diplomové práce bylo zmapovat trh cestovních kanceláří v České republice. Sekundárních dat bylo využito pro zjištění trendů včetně trendů v oblasti marketignu a pro porovnání českého trhu se zahraničním. Dále bylo provedeno dotazníkové šetření, kdy byly dotazovány českobudějovické cestovní kanceláře a agentury na otázky týkající se zejména finanční krize. Na základě zjištěných dat bylo navrženo následující. Aby české cestovní kanceláře cenově konkurovaly německým, musely by zavést více charterových letů a upravit výhody first minute a last minute. Měly by také zvýhodnit své nabídky poskytováním různých slev, výhod nebo půjček, aby tak čelily důsledkům finanční krize. Nabídka zájezdů prodávaných na internetu by se měla zaměřit také více na mladší generace. A nakonec, protože se velké cestovní kanceláře stávají stále oblíbenějšími, dá se očekávat pokles celkového počtu cestovních kanceláří na českém trhu.