Marketingová analýza zvedení věrnostního programu pro hosty v Grand Hotelu Zvon
Abstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na obor hotelnictví, který patří do sektoru služeb. Tento obor se neustále vyvíjí, neustále se zvyšuje konkurence, a proto je pro stávající podniky nutné, aby se určitým způsobem odlišily od konkurence. Zákazníci požadují stále vyšší kvalitu poskytovaných služeb, individuální přístup ke každému z nich a samozřejmě chtějí za své vynaložené finanční prostředky získat co nejvyšší hodnotu.
Dílčí cíle této diplomové práce spočívaly v provedení analýzy preferencí hostů sledovaného podniku z hlediska návrhu a implementace věrnostního programu, dále analýzy vnitřního a vnějšího prostředí. Ke splnění těchto dílčích cílů byly použity metody z oblasti marketingu a managementu (SWOT analýza, dotazníkové šetření aj.).
Hlavní cíl této práce spočíval v návrhu optimální struktury věrnostního programu pro hosty, který bude plně respektovat jejich přání a potřeby a zároveň bude finančně přijatelný pro hotel.
Provedeným dotazníkovým šetřením byly zjištěny preference hostů, na základě kterých byla vytvořena struktura věrnostního programu, dále byl zpracován princip účasti hostů v programu a na závěr byla zpracována detailní kalkulace jednotlivých položek ve věrnostním programu zahrnutých.