Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHolátová, Darja
dc.contributor.authorŠoporová, Iveta
dc.date.accessioned2024-03-12T09:25:05Z
dc.date.available2024-03-12T09:25:05Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43948
dc.description.abstractTato diplomová práce je rozdělená na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části budou vymezeny požadavky na systém odměňování, který by měl vycházet ze strategie podniku. Následně bude analyzována strategie odměňování, která stanovuje další plány v organizaci v této oblasti dělat z dlouhodobého hlediska. Strategie odměňování by pak měla podporovat dosahování podnikatelských cílů. Poslední část bude zaměřena na motivační teorie a na vztah odměňování a motivace, a to z toho důvodu, že jedním ze základních předpokladů pro úspěšné zavedení systému odměňování je správné pochopení stimulačních účinků systému odměňovánícze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSystém odměňovánícze
dc.subjectzaměstnancicze
dc.subjectbenefitycze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectremunerationeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectstrategyeng
dc.subjectbenefitseng
dc.subjectevulationeng
dc.subjectemployeeseng
dc.titleSystém odměňování pracovníků ve vybrané organizacicze
dc.title.alternativeRemuneration system for employees in a selected organizationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56767
dc.description.abstract-translatedRemuneration of employees aims to serve a fair reward for employee performance and also to encourage him to perform even better. The remuneration system must be fair, effective and should respect labor law as well as the company's strategy. Remuneration includes both classic financial rewards such as wages and employee benefits, but also includes the working environment, training and development of employees and more. And above all, through these rewards, the organization can strengthen relationships with its employees and thus increase the loyalty of its employees. Non-financial rewards usually have a longer-term effect and affect the internal motivation of employees. This work was divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part defined the requirements for the remuneration system, which should be based on the company's strategy. Subsequently, a remuneration strategy was defined, which sets out what the organization intends to do in this area in the long term. In the practical part, the company 5M s.r.o. was briefly introduced, in which an analysis of the remuneration system was performed. After this part, an analysis of the current system of employee remuneration was performed, including individual components of wages, as well as other components of remuneration.eng
dc.date.accepted2021-06-10
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam