Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAlina, Jiří
dc.contributor.authorPlachá, Veronika
dc.date.accessioned2024-03-12T09:25:11Z
dc.date.available2024-03-12T09:25:11Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43960
dc.description.abstractTématem diplomové práce jsou "Dopravní toky v kontextu smart regionu". Hlavním cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit dopravní toky ve vybraném regionu v kontextu smart regionu. Dílčím cílem práce je následný návrh na zlepšení současné situace. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Zpracování bylo zahájeno studiem odborné literatury týkající se zejména dopravy, logistiky, dopravních toků, dopravní sítě, akcesibility, ale také smart city a smart regionu. V praktické části byl zvolen zkoumaný region Dačice. Pro tuto diplomovou práci byl za dopravní tok zvolený počet kilometrů, který lidé najezdí kvůli uskutečňování nákupů. Pro zanalyzování a zhodnocení dopravních toků byl nezbytně nutný sběr dat potřebných k posouzení aktuální situace. Dotazníkovou metodou byly získány informace, které se staly podkladem pro vlastní šetření. Sběr dat byl proveden formou dotazníku v tištěné podobě na základě osobního dotazování. Při zpracování práce byly provedeny dva anonymní průzkumy. První průzkum zkoumal dopravní toky najetých kilometrů kvůli nákupům v daném regionu. Druhý dotazník byl zaměřen na zákazníky obchodního řetězce Lidl. V práci byla aplikována analýza přepravních vztahů pomocí gravitačního modelu. Na základě zhodnocení situace bylo zjištěno, že za nákupy lidé jezdí v osobních automobilech, které vůbec nejsou plně obsazeny, maximální obsazenost je jedna, maximálně dvě osoby ve většině případů. Dochází tedy ke zbytečnému zatěžování dopravní infrastruktury, ke znečišťování životního prostředí. Součástí práce jsou návrhy na zlepšení situace, jak by bylo možné snížit počty najetých kilometrů právě pomocí smart systému.cze
dc.format78 str.
dc.format78 str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDopravacze
dc.subjectsmartcze
dc.subjectregioncze
dc.subjecttechnologiecze
dc.subjecttransport; traffic; smart; technology; regioneng
dc.titleDopravní toky v kontextu smart regionucze
dc.title.alternativeTraffic flows in the context of the smart regioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag57548
dc.description.abstract-translatedThe topic of the diploma thesis is "Traffic flows in the context of the smart region". The main goal of the diploma thesis is to analyse and evaluate traffic flows in a selected region in the context of a smart region. A partial goal of the paper is a subsequent proposal to improve the current situation. The diploma thesis consists of two parts, a theoretical and a practical. The elaboration was started by studying the professional literature concerning mainly transport, logistics, traffic flows, transport network, accessibility, but also smart city and smart region. In the practical part, the researched region was chosen. Due to the employment of the author of the thesis in the town of Dačice, the Dačice microregion was chosen, where she commutes to Lidl every day to work. For this diploma thesis, the number of kilometres that people drive to do the shopping was chosen as the traffic flow. In order to analyse and evaluate traffic flows, it was necessary to collect the data needed to assess the current situation. The questionnaire method was used to obtain information that became the basis for the investigation itself. Data collection was performed in the form of a questionnaire in printed form based on personal interviews. During the processing of the thesis, two anonymous surveys were performed. The first survey examined kilometrage traffic flows for shopping in the region. The second questionnaire was focused on customers of the Lidl retail chain. The analysis of transport relations using a gravity model was applied in this thesis. Based on the evaluation of the situation, it was found that for shopping people drive in cars that are not fully occupied at all, the maximum occupancy is one, a maximum of two people in most cases. There is therefore an unnecessary burden on the transport infrastructure, pollution of the environment. Part of the thesis consists of proposals to improve the situation, how it would be possible to reduce the number of kilometres driven using a smart system.eng
dc.date.accepted2021-06-09
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam