Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMartínková, Lenka
dc.contributor.authorKuželová, Barbora
dc.date.accessioned2024-03-12T09:40:20Z
dc.date.available2024-03-12T09:40:20Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44122
dc.description.abstractPředložená bakalářská práce se věnuje vzniku, historii a vývoji rolnické školy v Písku na přelomu 19. a 20. století, jedné z předních píseckých středních škol, jejíž úspěšné fungování pokračuje až do současné doby a řadí tuto školu mezi devět úspěšných středních škol ve městě Písku. Práce vznikla na základě prostudování odborné literatury, publikací, tištěných výročních zpráv a ročenek vydávaných rolnickou školou. Tato práce je rozdělena do pěti základních kapitol. Jelikož rolnická škola je spjata se zemědělstvím, je právě druhá kapitola věnována vývoji tohoto oboru v naší zemi na přelomu 19. a 20 století. Konkrétně je zde zaznamenán vývoj od mezního data našich dějin, a to od revolučního roku 1848. Další navazující kapitola přibližuje obecně dějiny zemědělského školství a vznik zemědělských, hospodářských a rolnických škol v daném období v našich zemích a v kontextu dějin zemědělství. Přibližuje postupný rozvoj těchto škol a jejich potřebu vzniku pro vzdělání venkovských hospodářů a jejich národní uvědomění. Čtvrtá kapitola se věnuje městu Písek, v němž studovaná škola vznikla a pracovala, a sice jeho dějinám a důležitým událostem v době vzniku a působení školy. Poslední závěrečná kapitola se věnuje rolnické škole od jejího vzniku v roce 1870 až do roku 1949 s malým přesahem do roku 1970. Jsou zde vysvětleny okolnosti a důvody jejího vzniku, analyzován její postupný rozkvět a rozšiřování, jsou zde zachyceny důležité události z dějin školy, statistika žactva a přehled pedagogů působících na škole, přehled konaných odborných kurzů. Samostatná podkapitola je věnována nejvýraznější osobnosti studované školy, kterou byl její dlouholetý ředitel Ladislav Burket.cze
dc.format95 s. (185 380)
dc.format95 s. (185 380)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzemědělstvícze
dc.subjectškolstvícze
dc.subjectrolníkcze
dc.subject19.stoletícze
dc.subjectPísekcze
dc.subjectLadislav Burketcze
dc.subjectrolnická školacze
dc.subjecthistoriecze
dc.subjectagricultureeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectpeasanteng
dc.subject19th centuryeng
dc.subjectPísekeng
dc.subjectLadislav Burketeng
dc.subjectagricultural schooleng
dc.subjecthistoryeng
dc.titleK historii Rolnické školy v Písku ve světle výročních zpráv školy z let 1870-1927cze
dc.title.alternativeOn the subject of history of Písek agricultural school in the light of its yearly reports from 1870 to 1927.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag62049
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis submitted deals with the creation, history and development of the agricultural high school in Pisek at the turn of the 20th century. The agricultural high school is one of the most prominent schools in the town of Pisek and its longstanding successful operations place it among the best high schools in Pisek. The thesis is based upon study of specialized literature, publications, printed yearly reports and yearbooks. The thesis is structured into 5 basic chapters. Since the agricultural high school is closely linked to agriculture practices, the second chapter outlines the history of agriculture at the turn of the 20th century and focuses more specifically on the period starting from the revolutionary year of 1848. The following chapter describes in general terms the history of agricultural education and the creation of agricultural and farming schools in the Czech lands within the context of agriculture history. It subsequently explains the gradual upswing of this type of school and the reasons for their creation in terms of educational needs of landowners and their national awareness. The fourth chapter deals with the history of the town of Pisek where the agricultural high school was created and run its operations with a particular focus on events that took place in the period starting from its foundation onwards. The last closing chapter is devoted to the history of the school from its foundation until the year 1949 with a small digression to the year 1970. It deals with the reasons and circumstances underlying its foundation, analyzes its upswing and expansion, touches on a few significant events in its history, contains a statistics of its student body and teachers and finally provides a list of specialized training courses on offer. An entire chapter is devoted to one of the most prominent figures in the school history, its longtime headmaster, Ladislav Burket.eng
dc.date.accepted2021-09-02
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineArchivnictvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programHistorické vědycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNovotný, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam