Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorEder, Jürgen
dc.contributor.authorČurda, Bohuslav
dc.date.accessioned2024-03-12T09:40:29Z
dc.date.available2024-03-12T09:40:29Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44145
dc.description.abstractCílem předložené bakalářské práce je představit a analyzovat umění počátku 20. století v oblasti především střední Evropy, tak, aby bylo možno vyhodnotit, jak se psychicky složitá společenská situace před, během a po válce odrážela v umění, respektive, jak se měnilo uvažování lidí. Poukázáno bude na malířství, literaturu a navázáno i lehce na hudbu jednotlivých uměleckých stylů. Každý ze stylů, kam v této práci spadá expresionismus, kubismus, futurismus a dadaismus, líčí nějaký pohled na svět, čímž dojdeme k závěru, že za tím vším stojí člověk, respektive společnost. Dle mnou vybraných děl, která hýbala dobou a ovlivňovala směr umění, dojdeme nakonec k závěru, že tematika děl a z nich vyplývající pocity flexibilně udávala směr, kterým se Evropa řítila. Zprvu člověk dychtil po změně, jejíž spásu měla přivést válka, proto expresionismus často navazuje na šokující až strašidelné záležitosti ve spojení s kontrastními barvami. Následný kubismus se snaží odrazit matoucí výplody vědy, které nové technologie přinesly. Výsledkem je pak rozklad až destrukce dříve jasných věcí. Futurismus dále podpoří tuto myšlenku se zaměřením na radikální destrukci pomocí technologií a očekáváním dynamičtější a moderní budoucnosti ve smyslu technologizace. A vzniklý dadaismus během války už jen reflektuje násilí a snaží se ve svém groteskním umění rozbít staré hodnoty, jenž mají vést k ukončení války. Stejně tak ostatní umělecké směry si uvědomí ničivost moderního válčení a po válce se snaží ještě varovat před technologiemi nové války, či jen zpětně odráží hrůzné prožitky z války.cze
dc.format52
dc.format52
dc.language.isode
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectuměnícze
dc.subject1. světová válkacze
dc.subjectEvropacze
dc.subjecttechnologiecze
dc.subjectmoderní světcze
dc.subjectzmatekcze
dc.subjectreformacecze
dc.subjectexpresionismuscze
dc.subjectkubismuscze
dc.subjectdadaismuscze
dc.subjectfuturismuscze
dc.subjectarteng
dc.subjectworld war 1eng
dc.subjecteuropeeng
dc.subjecttechnologyeng
dc.subjectmodern worldeng
dc.subjectconfusioneng
dc.subjectreformationeng
dc.subjectexpressionismeng
dc.subjectcubismeng
dc.subjectdadaismeng
dc.subjectfuturismeng
dc.titleDIE VERÄNDERUNGEN DES DENKENS UND WIDERSPIEGELUNG IN DER KUNST DANK DES 1. WELTKRIEGEScze
dc.title.alternativeTHE CHANGES IN THINKING AND REFLECTION IN ART THANKS TO WORLD WAR Ieng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag63041
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor's thesis is to present and analyse the art of the early 20th century in Central Europe, so that it is possible to evaluate how the mentally complex social situation before, during and after the war was reflected in art, and how people's thinking has changed. Painting and literature will be pointed out and it will be lightly linked to the music of individual artistic styles. Each of the styles, which in this work includes expressionism, cubism, futurism and dadaism, depicts a view of the world, which leads us to the conclusion that behind it all is man, or society. According to the works I have selected, which have moved with time and influenced the direction of art, we will finally conclude that the theme of the works and the resulting feelings flexibly indicated the direction in which Europe was heading. At first, man longed for a change that would be brought by war, so expressionism often follows on from shocking to haunting matters in conjunction with contrasting colors. Subsequent cubism seeks to fend off the confusing fruits of science that new technologies have brought. The result is the decomposition or destruction of previously clear things. Futurism will further support this idea with a focus on radical destruction through technology and the expectation of a more dynamic and modern future in terms of technology. And the dadaism created during the war only reflects violence and tries to break the old values in its grotesque art that is supposed to end the war. In the same way, other artistic directions realize the destructiveness of modern warfare, and after the war they try to warn against the technologies of the new war, or just retroactively reflect the horrible experiences of the war.eng
dc.date.accepted2021-06-08
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČesko-německá areálová studiacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKönig, Jan Václav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam