dc.contributor.advisor | Nagy, Ladislav | |
dc.contributor.author | Jozová, Dominika | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:40:41Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:40:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2020-12-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44153 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na čtyři romány amerického spisovatele Dona DeLilla: Bílý šum, Podsvětí, Libra a Padající muž, a jejich ne/zařaditelnost do dvou z hlavních literárních směrů 20. století: modernismu a postmodernismu. Analýze předchází teoretický úvod, který se věnuje uchopení autorovy tvorby a její pozice na rozhraní modernistické a postmoderní poetiky. Dále jsou zde definovány základní koncepty modernismu a postmodernismu, s přihlédnutím zejména k teoriím Briana McHalea, Lindy Hutcheon, Jean-François Lyotarda, Waltera Benjamina a Jeana Baudrillarda. Ve spojitosti s těmito koncepty se práce věnuje i tématu historie, identity a medializace v konexi s proměnou doby. Analýza DeLillových děl kriticky zkoumá jeho zařazení mezi postmoderní autory i proměny jeho tvorby v časovém období literárního postmodernismu. Práce mapuje a vyhodnocuje výskyt prvků obou literárních estetik ve čtyřech DeLillových románech a na základě jejich výskytu zdůvodňuje nejednoznačnost, s níž se nutně potýká snaha zařadit rozebíraná díla do toho či onoho směru.
Práce je napsána v anglickém jazyce. | cze |
dc.format | 101 s. (183 945 znaků) | |
dc.format | 101 s. (183 945 znaků) | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Don DeLillo | cze |
dc.subject | americká postmoderní literatura | cze |
dc.subject | trauma | cze |
dc.subject | média | cze |
dc.subject | hyperrealita | cze |
dc.subject | Don DeLillo | eng |
dc.subject | American novel | eng |
dc.subject | postmodern fiction | eng |
dc.subject | history | eng |
dc.subject | hyperreality | eng |
dc.subject | media | eng |
dc.subject | trauma | eng |
dc.title | The Strange Case of Don DeLillo, the Postmodernist Modernist | cze |
dc.title.alternative | The Strange Case of Don DeLillo, the Postmodernist Modernist | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 55469 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis explores DeLillo's four novels - White Noise, Libra, Underworld and Falling Man with regards to the difficulties surrounding their placement within post/modernist poetics. The analysis is preceded by a theoretical introduction devoted to conceiving of DeLillo's work and its position on the borderline between modernist and postmodernist poetics. Furthermore, it attempts to define the basic concepts of modernism and postmodernism with special regards to the theory of such literary critics as Brian McHale and Linda Hutcheon, and such theoreticians as Jean-François Lyotard, Walter Benjamin and Jean Baudrillard. In connection with these concepts the work deals with such topics as history, identity and medialisation in connection with the changing developments in post-war USA. The theoretical framework sketched in the theoretical introduction is drawn upon within the analysis of DeLillo's novels in the rest of the thesis, and applied to a critical examination of his difficult placement within the postmodern canon. Based on a close and critical reading of DeLillo's four novels, a detailed analysis of their (post)modernist features, the thesis documents the ambiguity facing every effort to co-opt DeLillo's fiction for either movement, displaying his work as a rather strange case of hybridity and non-binarity. | eng |
dc.date.accepted | 2021-01-28 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Bohemistika - Anglická a americká literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Adar, Einat | |