Práce v mateřské škole s dětmi sociálně znevýhodněnými
Abstrakt
Cílem předkládané bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem probíhá začleňování dětí se sociálním znevýhodněním do prostředí mateřských škol z pohledu učitelů/učitelek.
Dílčím cílem bylo zmapovat a popsat, jakou úlohu v tomto kontextu může plnit sociální pedagog. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, které dále obsahují podkapitoly.
V praktické části byl použit kvalitativní výzkumný přístup, metoda dotazování a technika interview. Výzkumný soubor tvořili pedagogičtí pracovníci z mateřských škol. Získaná data byla zakódována a zařazena do obecných kategorií za účelem zodpovězení výzkumných otázek. Výsledky šetření by mohly posloužit jako výchozí materiál pro další výzkumná šetření v oblasti začleňování sociálně znevýhodněných dětí do prostředí mateřských škol. Zároveň mohou posloužit široké veřejnosti pro orientaci, jakým způsobem probíhá začleňování znevýhodněných dětí a jaká jim mohou být poskytnuta podpůrná opatření.