Zeměpis v pohybu - možnosti integrované výuky vzdělávacích oborů zeměpis a tělesná výchova (s praktickým zacílením na učební plán ŠVP Gymnázia, Prachatice, Zlatá stezka 137)
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi integrované výuky zeměpisu a tělesné výchovy s cílovým zaměřením na Gymnázium Prachatice, Zlatá stezka 137. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením základní pedagogicko-didaktické terminologie, analýzou dokumentů týkajících se tématu a charakteristikou didaktiky geografie a tělesné výchovy. Dále je tato část zaměřena na integrovanou výuku, na možnosti využití této formy výuky a na aktuální aplikaci integrace sledovaných předmětů v České republice. V další části se práce zabývá informacemi o Gymnáziu Prachatice, analýzou didaktiky zeměpisu a tělesné výchovy ve školním vzdělávacím programu a realizací integrace na vybraném gymnáziu. Praktická část obsahuje náměty na vzdělávací aktivity, ve kterých dochází k propojení sledovaných předmětů a které by bylo možné aplikovat v okolí vybrané školy. Tyto náměty jsou zařazeny do Rámcového vzdělávacího programu a do Školního vzdělávacího programu gymnázia.