Ideální učitel z pohledu žáků
Abstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na pohled na ideálního učitele. Zkoumá, jaké jsou klíčové vlastnosti ideálního učitele z pohledu žáků pátých ročníků prvního stupně a devátých ročníků druhého stupně základních škol a zda se jejich pohled liší.
Práce je rozčleněna na dvě části, a to teoretickou a praktickou - výzkumnou část. Teoretická část obsahuje vymezení učitelské profese, požadavky na vyučující a jejich profesní kompetence. Dále jsou uvedeny informace o příslušných vývojových obdobích zkoumaných respondentů. Praktická část je zaměřena na výzkum a hierarchizaci klíčových vlastností učitele dle odpovědí dotázaných žáků. Klasifikace byla vytvořena na základě výsledků dotazníkového šetření. Sestavený dotazník vycházel z poznatků zaznamenaných v teoretické části, zejména z kompetencí učitele. Dále je v praktické části zhodnoceno, zda se pohled na ideálního učitele mezi jednotlivými zkoumanými věkovými kategoriemi liší.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Osobnost učitele na klasické a alternativní škole
Koudelková, Marcela (Jihočeská univerzita, 2016)Diplomová práce "Osobnost učitele na klasické a alternativní škole" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zachycení rozdílů v osobnostních projevech učitelů na klasické a alternativní škole. Teoretická ... -
Faktory oblíbenosti učitele u pubescentů
Kurková, Veronika (Jihočeská univerzita, 2014)Diplomová práce "Faktory oblíbenosti učitele u pubescentů" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zmapovat faktory oblíbenosti učitele druhého stupně základní školy u pubescentů metodou dotazníku vlastní ... -
Oblíbený učitel očima žáků základní školy
Strnadová, Karolína (Jihočeská univerzita, 2016)Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou oblíbenosti učitele. Ve své teoretické části přibližuje pojem učitel, dále poskytuje poznatky o osobnosti učitele z hlediska psychologie. Teoretická část zahrnuje rovněž ...