Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlassová, Michala
dc.contributor.authorVeselý, Denis
dc.date.accessioned2024-03-12T09:54:43Z
dc.date.available2024-03-12T09:54:43Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44267
dc.description.abstractTato Bakalářská práce se zabývá návrhem popisu vlivu kompromisu rychlosti vůči (SAT) přesnosti, na výkon v testu aproximálně aritmetických úloh, u vysokoškolských studentů matematiky. Zaměřuje se jednak na popis neurálních korelátů zpracování čísla, měřených skrz mozkovou aktivitu, při výkonu zmiňovaných úloh. Stejně tak jako na behaviorální vliv, na výsledky těchto měření. Aproximální numerický systém (ANS), stojící za těmito koreláty, je jedním ze systémů, jež tvoří základ symbolické matematiky. Jako takový je tedy předmětem širokého výzkumného zájmu, napříč psychologickými disciplínami. Existuje však relativně nízký počet prací zabývajících se vlivem kompromisu rychlosti vůči přesnosti, jako zátěže na získaná data. A to i přesto, že se jedná o významný behaviorální fenomén kognitivních věd. Udává totiž tendenci jedince dosahovat nízkých reakčních časů na úkor přesnosti a vice versa. Práce se tedy věnuje popisu, jak aproximálního numerického systému, tak kompromisu rychlosti vůči přesnosti, navrhuje možnosti testování obou fenoménů a nastiňuje další možné směřování ANS výzkumů obdobného zaměření.cze
dc.format83
dc.format83
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnumerozitacze
dc.subjectaproximální numerický systémcze
dc.subjectreakční časycze
dc.subjectkompromis rychlosti vůči přesnosticze
dc.subjectevokované potenciálycze
dc.subjectEEGcze
dc.subjectnumerosityeng
dc.subjectapproximate number systemeng
dc.subjectreakction timeeng
dc.subjectspeed-accuracy tradeoffeng
dc.subjectevoked potentialseng
dc.subjectEEGeng
dc.titleAproximální numerický systém u vysokoškolských studentů matematiky; evokované potenciálycze
dc.title.alternativeApproximate number system in college students of math; event-related potentialeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58687
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deal with design proposal of description of speed-accuracy tradeoff (SAT) influence, on approximal arithmetic tasks; at college math students. We focuses on description of neural correlates of number processing; measured through brain activity of performance at tasks mentioned above. Second interest of ours, aims for analysis of possible behavioral influence, arises in these tasks. Approximate number system (ANS) is one of theoretical neurocognitive systems, responsible for such processing. And thus, it creates basis for symbolic math understanding. As this, there is strong research interest for investigation of its functions. Nevertheless, it seems like there is just trifling number of works, which are focused on hypothetical SAT influence on collected evidence. Despite the fact, that SAT is rather important phenomenon in cognitive science. It describes individual's tendency, for trading reaction speed for reaction accuracy and vice versa. And so, this work pursue description of ANS and SAT, propose possibilities of testing both phenomena and also tries to illustrate theoretical future of researches of similar character.eng
dc.date.accepted2021-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMrhálek, Tomáš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam