Aproximální numerický systém u vysokoškolských studentů matematiky; evokované potenciály
Abstrakt
Tato Bakalářská práce se zabývá návrhem popisu vlivu kompromisu rychlosti vůči (SAT) přesnosti, na výkon v testu aproximálně aritmetických úloh, u vysokoškolských studentů matematiky. Zaměřuje se jednak na popis neurálních korelátů zpracování čísla, měřených skrz mozkovou aktivitu, při výkonu zmiňovaných úloh. Stejně tak jako na behaviorální vliv, na výsledky těchto měření. Aproximální numerický systém (ANS), stojící za těmito koreláty, je jedním ze systémů, jež tvoří základ symbolické matematiky. Jako takový je tedy předmětem širokého výzkumného zájmu, napříč psychologickými disciplínami. Existuje však relativně nízký počet prací zabývajících se vlivem kompromisu rychlosti vůči přesnosti, jako zátěže na získaná data. A to i přesto, že se jedná o významný behaviorální fenomén kognitivních věd. Udává totiž tendenci jedince dosahovat nízkých reakčních časů na úkor přesnosti a vice versa. Práce se tedy věnuje popisu, jak aproximálního numerického systému, tak kompromisu rychlosti vůči přesnosti, navrhuje možnosti testování obou fenoménů a nastiňuje další možné směřování ANS výzkumů obdobného zaměření.