dc.contributor.advisor | Kraft, Stanislav | |
dc.contributor.author | Tábořík, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:54:49Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:54:49Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44272 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na prostorovou analýzu motocyklové dopravy v České republice.
Cílem práce je tedy vlastní prostorová analýza motocyklové dopravy v České republice a zhodnocení jejího stavu a postavení v rámci dopravního systému. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a analytickou.
Teoretická část práce je věnována prostorové mobilitě, dopravě a dopravnímu chování, ale také scénickým silnicím, historii motocyklů a provozním podmínkám jízdy na nich. Analytická část je věnována prostorové analýze motocyklové dopravy, a to na základě dat ze Sčítání lidu, domů a bytů 2011, Centrálního registru vozidel a Celostátního sčítání dopravy 2010 a 2016, ze kterých pak byly vytvořeny mapové výstupy.
Výsledky této práce s ohledem na dostupná data přinesly zjištění, že motocykl jako dopravní prostředek k běžné dojížďce je v České republice nejvíce využíván v zázemí měst a regionálních center, jinak je ale jeho význam v tomto ohledu velmi malý. Prostorová organizace individuální motocyklizace je takřka shodná s prostorovou organizací individuální automobilizace, tedy je také orientována ve směru západ - východ. Dominantní roli v dopravě tak hraje motocykl coby prostředek k trávení volnočasových aktivit, o čemž svědčí jak rostoucí počet registrovaných motocyklů, tak vysoká intenzita jejich provozu na trasách naplňujících do jisté míry koncept scénických silnic. | cze |
dc.format | 43 s. | |
dc.format | 43 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Prostorová analýza | cze |
dc.subject | geografie dopravy | cze |
dc.subject | prostorová mobilita | cze |
dc.subject | motocykly | cze |
dc.subject | motocyklová doprava | cze |
dc.subject | scénické silnice | cze |
dc.subject | Spatial analysis | eng |
dc.subject | transport geography | eng |
dc.subject | spatial mobility | eng |
dc.subject | motorcycles | eng |
dc.subject | motorcycle transport | eng |
dc.subject | scenic routes | eng |
dc.title | Motocyklová doprava v České republice v geografické perspektivě | cze |
dc.title.alternative | Motorcycle transport in the Czech Republic in the geographical perspective | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 59179 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis is focused on the spatial analysis of motorcycle traffic in the Czech Republic.
The aim of this thesis is the spatial analysis of motorcycle transport in the Czech Republic and the evaluation of its condition and position within the transport system. The thesis is divided into two main parts, theoretical and analytical.
The theoretical part of the thesis is devoted to the spatial mobility, transport and the transport behavior, but also to scenic roads, the history of motorcycles and the operating conditions of riding them. The analytical part is devoted to the spatial analysis of motorcycle transport, based on data from the Sčítání lidu, domů a bytů 2011, the Centrální registr vozidel and the Celostátní sčítání dopravy 2010 and 2016, from which map outputs were created.
The results of this work with regard to available data led to the finding that the motorcycle as a means of transport for an ordinary commuting in the Czech Republic is mostly used in a hinterland of cities and regional centers, but otherwise its importance in this regard is very small. The spatial organization of an individual motorcycling is almost identical to the spatial organization of an individual motorization, so it is also oriented in the west - east direction. The motorcycle thus plays a dominant role in transport as a means of spending leisure activities, as evidenced by the growing number of registered motorcycles and the high intensity of their traffic on roads that to some extent fulfill the concept of scenic routes. | eng |
dc.date.accepted | 2021-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Hu-Zu | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nováček, Aleš | |