Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKornatovská, Zuzana
dc.contributor.authorMuselová Strettiová, Anežka
dc.date.accessioned2024-03-12T09:54:51Z
dc.date.available2024-03-12T09:54:51Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44274
dc.description.abstractCílem práce je, najít co nejvíce společných částí, kde waldorfská pedagogika využívá prvky výchovy ke zdraví. Vyvrácení či naopak potvrzení úvodních tezí. Najít nové možnosti uplatnění výchovy ke zdraví. Metodou moderovaného polostrukturovaného interview dle Miovského byly zjišťovány způsoby uplatňování a míra jejich zapojení do výuky v mateřských školách s waldorfskou pedagogikou. Výsledky zjištění nelze paušalizovat, jsou subjektivně staženy na dvě mateřské školy s waldorfskou pedagogikou. Zjištění byly naplněny dle předpokladů, míra uplatnění byla na denní frekvenci zejména u hlavních odvětví výchovy ke zdraví jakou je pohyb, výživa, osobní hygiena, zdravé prostředí a denní režim, ale možnosti uplatnění lze v dalších místech zlepšovat. A to zejména v první mateřské škole lze zlepšit zdravou výživu a zapojení cíleného cvičení pro psychomotorický rozvoj. Ve druhé školce lze zapracovat na ekologii a prevenci onemocnění. Práce nachází i novou možnost zapojení se do primární prevence v mateřských školách formou cílených workshopů se zapojením všech věkových skupin myšleno nejen děti, ale také rodiče a prarodiče na tématiku z výchovy ke zdraví.cze
dc.format66 s. (104 341 znaků)
dc.format66 s. (104 341 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsPráce není přístupná
dc.subjectvýchova ke zdravícze
dc.subjectwaldorfská pedagogikacze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectpohybcze
dc.subjectvýživa.cze
dc.subjectHealf educationeng
dc.subjectWaldorf pedagogyeng
dc.subjectmaternity schooleng
dc.subjectmovementeng
dc.subjectnutrition.eng
dc.titleUplatnění výchovy ke zdraví ve waldorfské pedagogicecze
dc.title.alternativeThe use of Health Edacation in Waldorf Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag59307
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work is: to find what ways do they apply health education to a Waldorf-type kindergarten. The method of moderated semi-structured interview was used to determine the methods of application and the degree of their involvement in teaching in kindergartens with Waldorf pedagogy. The results of the findings cannot be generalized, they are subjectively focused (tied to) to two kindergartens with Waldorf pedagogy. The findings were fulfilled as expected, the rate of application was on a daily frequency, but the methods of application can be improved in many places. Especially in one of the kindergartens, healthy nutrition and the involvement of targeted exercise for development, can be improved. The work finds a new opportunity to participate in primary prevention in kindergartens.eng
dc.date.accepted2021-01-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVýchova ke zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKastnerová, Markéta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam