dc.contributor.advisor | Kornatovská, Zuzana | |
dc.contributor.author | Muselová Strettiová, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:54:51Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:54:51Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-01-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44274 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je, najít co nejvíce společných částí, kde waldorfská pedagogika
využívá prvky výchovy ke zdraví. Vyvrácení či naopak potvrzení úvodních tezí. Najít
nové možnosti uplatnění výchovy ke zdraví. Metodou moderovaného
polostrukturovaného interview dle Miovského byly zjišťovány způsoby uplatňování a
míra jejich zapojení do výuky v mateřských školách s waldorfskou pedagogikou.
Výsledky zjištění nelze paušalizovat, jsou subjektivně staženy na dvě mateřské školy
s waldorfskou pedagogikou. Zjištění byly naplněny dle předpokladů, míra uplatnění
byla na denní frekvenci zejména u hlavních odvětví výchovy ke zdraví jakou je pohyb,
výživa, osobní hygiena, zdravé prostředí a denní režim, ale možnosti uplatnění lze
v dalších místech zlepšovat. A to zejména v první mateřské škole lze zlepšit zdravou
výživu a zapojení cíleného cvičení pro psychomotorický rozvoj. Ve druhé školce lze
zapracovat na ekologii a prevenci onemocnění. Práce nachází i novou možnost zapojení
se do primární prevence v mateřských školách formou cílených workshopů se
zapojením všech věkových skupin myšleno nejen děti, ale také rodiče a prarodiče na
tématiku z výchovy ke zdraví. | cze |
dc.format | 66 s. (104 341 znaků) | |
dc.format | 66 s. (104 341 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Práce není přístupná | |
dc.subject | výchova ke zdraví | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | pohyb | cze |
dc.subject | výživa. | cze |
dc.subject | Healf education | eng |
dc.subject | Waldorf pedagogy | eng |
dc.subject | maternity school | eng |
dc.subject | movement | eng |
dc.subject | nutrition. | eng |
dc.title | Uplatnění výchovy ke zdraví
ve waldorfské pedagogice | cze |
dc.title.alternative | The use of Health Edacation
in Waldorf Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 59307 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is: to find what ways do they apply health education to a
Waldorf-type kindergarten. The method of moderated semi-structured interview was
used to determine the methods of application and the degree of their involvement in
teaching in kindergartens with Waldorf pedagogy. The results of the findings cannot be
generalized, they are subjectively focused (tied to) to two kindergartens with Waldorf
pedagogy. The findings were fulfilled as expected, the rate of application was on a daily
frequency, but the methods of application can be improved in many places. Especially
in one of the kindergartens, healthy nutrition and the involvement of targeted exercise
for development, can be improved. The work finds a new opportunity to participate in
primary prevention in kindergartens. | eng |
dc.date.accepted | 2021-01-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Výchova ke zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kastnerová, Markéta | |