Pes v životě dítěte předškolního věku
Abstrakt
Tématem bakalářské práce je pes v životě předškolního dítěte. Cílem je poukázat na soužití dítěte a psa, na výhody či nevýhody plynoucí z rozhodnutí, pořídit psa do rodiny s dítětem. V teoretické části se práce zabývá využitím psa pro člověka jako takového, seznamuje s canisterapií, vlivu na děti po psychické stránce, zabývá se také důležitostí výchovy k lásce ke zvířatům. Praktická část je pojata formou projektového týdne. Lze použít jako metodika nejen pro učitele v mateřských školách. Součástí praktické části je orientační výzkumná sonda, jejímž cílem bylo zjistit motivaci rodin pro pořízení psa do domácnosti. Z výsledků vyplývá, že nejčastější motivací byla zkušenost z dětství a zároveň očekávané přátelství se psem, které chtěli rodiče dopřát svým dětem. Téměř všichni respondenti uvedli, že pes je pro rodinu s dětmi správným rozhodnutím, které by neměnili.