Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPícha, Kamil
dc.contributor.authorŽižková, Adéla
dc.date.accessioned2021-11-22T12:20:02Z
dc.date.available2021-11-22T12:20:02Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-09-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4428
dc.description.abstractPředmětem mé diplomové práce je přímý prodej bioprodukce. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit zájem spotřebitelů o prodej bioprodukce, respektive o přímý prodej bioprodukce. Dalším cílem bylo analyzovat současný stav přímého prodeje bioprodukce v Jihočeském kraji. První cíl diplomové práce jsem splnila na základě spotřebitelského výzkumu uskutečněného online pomocí dotazníku vytvořeného v aplikaci Google Docs. Z výzkumu vyplynulo, že přímého nákupu využívají více ženy. Nejčastějším důvodem žen, proč nevyužívají přímý nákup, je malá informovanost. Nejvíc mužů přímého nákupu nevyužívá pro nedostatek času a pro malou informovanost. Zájem o přímý prodej mají spíše ženy než-li muži. Nejvýznamnější důvod žen, proč by využili přímého nákupu je, že si myslí, že biopotraviny přímo od výrobce budou čerstvější, dalším důvodem je důvěra, že bioprodukt bude opravdu bio, důvěra ve výrobce (farmu). Nejvíc mužů by mělo zájem o přímý prodej také kvůli čerstvosti bioproduktů. Pohodlnost je hlavním důvodem mužů, proč by přímého nákupu nevyužili. Ženy jako důvod nezájmu o tento druh nákupu uváděly nejvíce nedostatek času. Druhý výzkum byl zaměřen na Jihočeské ekofarmy. Celkem bylo osloveno 64 biofarem, z nichž se průzkumu zúčastnilo 50 farem. U biofarem zabývajících se chovem dobytka je ze 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně. U ostatních komodit pěstovaných na ekofarmách v Jihočeském kraji, mají přímý prodej své bioprodukce pouze dvě firmy, které produkují mléko. U komodit ovoce, obiloviny, luskoviny a brambory ani jedna z firem, které pěstují tyto komodity, nemá přímý prodej své produkce.cze
dc.format96 s., 11 s. příloh
dc.format96 s., 11 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbioprodukcecze
dc.subjectbioproduktcze
dc.subjectpřímý prodejcze
dc.subjectpřímý nákupcze
dc.subjectekofarmacze
dc.subjectspotřebitelský výzkumcze
dc.subjectbio productseng
dc.subjectbio productioneng
dc.subjectdirect saleeng
dc.subjectdirect purchaseeng
dc.subjectECO farmeng
dc.subjectconsumer researcheng
dc.titlePřímý prodej bioprodukce ve vybrané lokalitěcze
dc.title.alternativeDirect Bioproduction Sale in Selected Localityeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag11889
dc.description.abstract-translatedThe subject of my assignment is the direct sale of bio production. The main subject of my assignment was to find out consumer interest in selling bio products, respectively, for direct sales of bio production. Another objective was to analyze the current status of direct sales of bio production in South Bohemia region. The first point of assignment I have met on the base of consumer research using a questionnaire created in the application Google docs. My research showed that the use of direct purchase is used more women. The most common reason why women don’t like the direct purchase is little information. Most of the men don’t use direct purchase, because of lack of time and little information. The interests about direct sale have more woman than men. The main reason of woman why to use direct purchase is that they think that bio products from producer are fresher and trust that bio product is really bio. The most of the men will be interest it in direct sale because of freshness of bio products. The convenience of men is the main reason why they don’t use direct purchase. Women as a reason for disinterest reported lack of time The second research was focused on South Bohemia ECO farms. In total were asked 64 ECO farms, only 50 take part in. For bio farms engaged in cattle breeding is 32% of sales secured by sales of meat, live animals on the farms or own in shop. In other commodities grown on ECO farms in South Bohemia region have direct sale of their production only two milk companies. In commodities of fruit, cereals, forage legume and potatoes, none of the companies don’t have direct sale of own production.eng
dc.date.accepted2009-10-14
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam