Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvarcová, Marie
dc.contributor.authorMašková, Irena
dc.date.accessioned2021-11-22T12:20:03Z
dc.date.available2021-11-22T12:20:03Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4430
dc.description.abstractTématem diplomové práce je: Návrh marketingového informačního systému (MIS) v daném podniku. Diplomovou práci jsem zpracovávala v Lázních Aurora, s.r.o. v Třeboni. Cílem této práce je analyzovat současný MIS Lázní Aurora v porovnání se situací charakterizovanou v bakalářské práci a následně provést marketingový výzkum. Na základě zpracované analýzy tohoto systému, se mi nepodařilo potvrdit ani vyvrátit hypotézu, že Lázně Lavana by byly pro Lázně Aurora silným konkurentem, neboť by cílily na stejné klienty. Důvodem toho je současné pozastavení realizace tohoto projektu. Ovšem podařilo se mi vyvrátit hypotézu o tom, že MIS Lázní Aurora poskytuje dostatečné množství informací. Došla jsem k závěru, že v současné době mají Lázně Aurora interní informační systém na vysoké úrovni. Firma má také kvalitní zpravodajský informační systém. V marketingovém výzkumném systému Lázní Aurora spatřuji nedostatky, neboť se firma svými výzkumy orientuje pouze na svou stávající či minulou klientelu. Z čehož plyne, že Aurora zatím vykonává pouze část kompletního marketingového výzkumného systému a jedná se tedy spíše o podporu prodeje či snahu o udržení zákazníka. V Lázních Aurora prozatím chybí marketingový systém na podporu rozhodování. Příčinu nedostatku MIS spatřuji v tom, že Aurora vzhledem k převyšující poptávce nad nabídkou nemá v současné době potřebu prohlubovat a používat kompletní MIS. Prováděla jsem dva marketingové výzkumy. V prvním dotazníkovém šetření jsem použila současný dotazník Lázní Aurora a aplikovala jej dle pokynů vedení Aurory pouze na současnou klientelu. Na základě nedostatků shledaných v marketingovém výzkumném systému Lázní Aurora, jsem v rámci hlavního cíle diplomové práce, navrhla možnou variantu marketingově správnějšího dotazníkového šetření. Kompletně jsem zpracovala nový marketingový výzkum na základě mnou vytvořeného dotazníku a aplikovala ho náhodně vybraný vzorek respondentů z řad široké veřejnosti. Výsledky vzešlé z prvního i druhého dotazníkového šetření byly pro Lázně Aurora pozitivní, ale i přesto by bylo dobré provádět mnohé další marketingové výzkumy zaměřené především na potřeby a přání nejen stávajících, ale i potencionálních hostů. Domnívám se, že v budoucnu bude pro Auroru sběr informací, získaných kvalitním marketingovým výzkumem a správně fungujícím MIS, nezbytný k udržení si své konkurenceschopnosti na trhu lázeňství.cze
dc.format126 s., 8 s. obr. přiloh.
dc.format126 s., 8 s. obr. přiloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMarketingový informační systém (MIS)cze
dc.subjectMarketingový výzkumcze
dc.subjectlázněcze
dc.subjectMarketing Information Systemeng
dc.subjectMarketing researcheng
dc.subjectSpaeng
dc.titleNávrh marketingového informačního systému v daném podnikucze
dc.title.alternativeMarketing information system project in the respective companyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag11898
dc.description.abstract-translatedThe topic of the final-year dissertation is: Marketing information system (MIS) project in the respective company. I did my final-year dissertation at Lázně Aurora, s.r.o. in Třeboň.The objective of the dissertation was to analyse situation of the current MIS at Lázně Aurora and to compare it with the situation characterised in the bachelor’s degree dissertation. Marketing researches would follow. After analysing Lázně Aurora’s existing MIS, I came to the conclusion that the Internal Information System which Lázně Aurora has in place, is of a high standard. The company also has a good quality Reporting Information System. I see some shortcomings in Lázně Aurora’s Marketing Survey System, as the company focuses in its surveys on existing or past clientele only. This means that the company conducts only part of a comprehensive marketing survey, which is more a sales support or client retention attempts. At present, Lázně Aurora misses a marketing system to support decision making. As the cause of the MIS shortcomings I see the fact that at present demand exceeds supply, and therefore Aurora does not see the need to make full use of the MIS. I performed two marketing researches. In the first questionnaire survey I made use of the existing questionnaire of Lázně Aurora and applied it according to the Aurora’s management instructions only to the current clientele. On the basis of the shortcomings identified in the marketing research system of Lázně Aurora I proposed (as a part of the main goal of the final-year dissertation) a variant of the questionnaire survey, which is more correct from the marketing point of view. I have completely worked out a new marketing research on the basis of the questionnaire elaborated by me and applied it to the sample of randomly selected respondents from the wide public. The results generated from both questionnaire surveys were positive for Aurora, but nevertheless it would be advisable to conduct a series of further marketing surveys, focusing mainly on the needs and wishes of not only existing, but also prospective guests. I believe that in the future, collecting information from quality marketing surveys and correctly functioning MIS will be for Aurora essential for maintaining their competitiveness on the spa industry market.eng
dc.date.accepted2009-06-09
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam