dc.contributor.advisor | Podhrázská, Dita | |
dc.contributor.author | Hrůšová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T09:56:25Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T09:56:25Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44348 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce zjišťuje, jaké výchovné a vzdělávací strategie jsou v současné době
využívány v mateřských školách. V teoretické části se autorka věnuje současnému
předškolnímu vzdělávání. V první kapitole se zaměřuje na vzdělávací politiku ČR, pojetí
předškolního vzdělávání a popisuje osobnostně orientovaný model s jeho znaky. Dále
pak cíle a obsah předškolního vzdělávání v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím
programem pro předškolní vzdělávání s charakteristikou potřeb předškolních dětí. Ve
druhé kapitole autorka zpracovává vzdělávací strategie, metody a vzdělávací nabídku
v mateřské škole. Klasifikuje činnosti z hlediska míry řízení učitelem a popisuje
organizační formy práce. Praktická část prezentuje kvantitativní a kvalitativní výzkum.
Autorka využívá responzí z dotazníkového šetření a sběru dat z polostrukturovaných
interview k odpovědi na dvě výzkumné otázky. Tyto otázky zjišťují, jaké výchovné a
vzdělávací strategie učitelé v mateřských školách využívají, a jaké strategie využívají
nejčastěji. Respondenty výzkumných šetření byli učitelé mateřských škol na
Jindřichohradecku. | cze |
dc.format | 55 s. (68 717 znaků) | |
dc.format | 55 s. (68 717 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | metoda | cze |
dc.subject | forma | cze |
dc.subject | strategie | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | method | eng |
dc.subject | form | eng |
dc.subject | strategy | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.title | Výchovné a vzdělávací strategie v mateřských školách na Jindřichohradecku. | cze |
dc.title.alternative | Educational strategies in kindergartens of Jindřichův Hradec Region. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 61000 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis finds out what educational strategies are currently used in
kindergartens. In the theoretical part, the author focuses on contemporary preschool
education. The first chapter focuses on the educational policy of the Czech Republic, the
concept of preschool education and describes the personality-oriented model with its
features. Furthermore, it highlights the objectives and content of preschool education
in connection with the Framework Educational Program for Preschool Education with
the characteristics of the needs of preschool children. In the second part, the author
elaborates on educational strategies, methods, and educational offerings in
kindergarten. It classifies activities in terms of the degree of management by the teacher
and describes the organizational forms of work. The practical part presents quantitative
and qualitative research. The author uses responses from a questionnaire survey and
data collection from semi-structured interviews to answer two research questions.
These questions determine what kind of educational strategies teachers use in
kindergartens and what strategies they use most often. The respondents to the research
surveys were kindergarten teachers in the Jindřichův Hradec region. | eng |
dc.date.accepted | 2021-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Garabiková Pártlová, Margareta | |